معتادان از ۷۷مرکز در هرمزگان خدمات دریافت می کنند



معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: امسال معتادان از ۷۷مرکز که دارای پروانه فعالیت در استان هستند خدمات دریافت می کنند.

به گزارش صبح ساحل، سامیه جهانشاهی روز جمعه افزود: این مراکز شامل، یک مرکز ماده ۱۶، ۳۶ مرکز سرپایی، ۳۲ مرکز اقامتی، ۳ مرکز گذری، ۲ سرپناه شبانه، یک موبایل سنتر، یک ایستگاه کاهش آسیب و یک توانمندسازی است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۳۰نفر از ۲۳۰نفر معتادان بهبود یافته در مرکز ماده ۱۶ نیازمند ترخیص هستند و ۱۵۰پرونده پذیرش نیز از طریق واحد مدیریت مورد در حال پیگیری است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا، ممنوعیت پذیرش و محدودیت ارائه خدمات آموزشی گروهی شامل، فنی و حرفه ای و آماده سازی شغلی برای معتادان بهبود یافته صورت نگرفته است و فقط افرادی که از سالهای گذشته فعالیت داشته اند تسهیلات اشتغالزایی دریافت می کنند.

جهانشاهی اظهار داشت: بازتوانی و توانمندسازی، خودیاری، پیگیری روند بهبودی، اسکان موقت، مددکاری و مشاوره مانایی از طریق تماس با خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ از جمله خدماتی است که بهزیستی هرمزگان به معتادان ارائه می کند.

وی، قابل پذیرش نبودن و حمایت نکردن افراد معتاد از سوی خانواده ها در روند درمان و بهبودی، نداشتن شغل و بی اعتمادی به این افراد برای بکارگیری توسط کارفرمایان، نداشتن ضامن و مدرک تحصیلی جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی، نبود مسکن و سرپناه مناسب، غیربومی بودن معتادان و همکاری نکردن برخی از دستگاه های حمایتی به وظایف خود را از مشکلات جامعه معتادان در هرمزگان عنوان کرد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان ادامه داد: مراکز نگهداری موقت و کوتاه مدت در استان، خدمات خود را به صورت رایگان یا با دریافت هزینه های اندک به معتادان ارائه می دهند.

جهانشاهی اضافه کرد: همچنین ایستگاه های کاهش آسیب واحدهایی هستند که خدماتی شامل، بسته های کاهش آسیب(سرنگ، فیلتر، پنبه الکل و آب مقطر)، ارائه رویکرد نوین آموزش اچ آی وی و توصیه به انجام تست، بیماریابی فعال سل و ارجاع موارد مشکوک و پانسمان زخم را به طور رایگان به معتادان انجام می دهند.

بنابر آخرین گزارش های رسیده از بهزیستی هرمزگان، افزون‌بر۱۱۰ هزار و ۸۳۹ نفر در این استان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند و از این اداره‌کل خدمات دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها