پیشکسوت فوتبال هرمزگان :

تجربه پیشکسوتان چراغ راه آینده ورزش است



فوتبالش از زمین های خاکی روستای گهکم شروع کرد و مدتی  بعد با حضور ارسطو جهانداری در تیم بانک ملی به این تیم پیوست. در تیم های بانک ملی،برق منطقه ای ،استقلال، ساحل ،کاوه و مسعود بازی کرده است و اوج فوتبالش در لیگ برتر استان با تیم های استقلال و مسعود بوده است. قهرمانی جام حذفی استان با کاوه بندرعباس ، قهرمانی و نایب قهرمانی تیم کارگری صنعت برق در مسابقات وزارت نیرو کشور و بنده  ۹ بار قهرمان در مسابقات دومیدانی کارکنان وزارت نیروی کشور در کارنامه دارد. گفت وگوی اختصاصی صبح ساحل را با این پیشکسوت فوتبال هرمزگان که امروز بیست ودوم مردادماه روز تولدش است را  با هم می خوانیم.

 

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

احمد بهرامی هستم ، متولد بیست ودوم مردادماه ۱۳۴۸ در روستای گهکم، سه برادر و شش خواهر دارم. بزرگ شده محله ششصد دستگاه هستم،کارشناس ورزش و سلامت و دبیر هیات ورزش شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان

  دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟

از زمین های خاکی روستای گهکم و بعد با حضور ارسطو جهانداری در تیم بانک ملی به این تیم پیوستم البته افتخار می کنم که بازیکن هایی چون حمید ناظری، کامبیز ناظری ،مهدی ناظری ،حمید ناصری ،وحید ناصری،نعمت سلیمی ،حسین ومحمود بهرامی ، حسن غلامی، فرشید ناظری وهومن ناظری که فوتبالیست های خوبی بودند  اصالتاً اهل روستای گهکم می باشند.

  الفبای فوتبال را با چه تیمی و با کدام مربی آموختی؟

در زمان مامدارس فوتبال وجود نداشت و فقط به صورت محلات و گل کوچک دنبال می‌شد . بنده در رده سنی جوانان به  تیم بانک ملی بندرعباس رفتم و زیر نظر محمد امین چرخنده  فوتبال را به صورت حرفه ای شروع کردم.

  دوران فوتبال خود را در چه تیم هایی گذرانده اید؟

در تیم های بانک ملی،برق منطقه ای ،استقلال، ساحل ،کاوه و مسعود بازی کرده ام .

 تجربه پیشکسوتان چراغ راه آینده ورزش است

 

  اوج فوتبال شما با کدام تیم  بود؟

در تیم های استقلال و مسعود هرمزگان در لیگ برتر استان

  درچه  پستی بازی می کردی؟

دفاع وسط و راست و هافبک راست

  در کنار کدام بازیکنان  راحت تر بازی می کردید؟

در گذشته در کنار محمد رسول نجمی در تیم مسعود هرمزگان و امید حیدری پوری و عباس ناصریان  در استقلال ، حسین بیابان زاده در تیم کاوه و  در حال حاضر  در کنار پیشکسوتانی همچون علی جعفری پور، عباس سرخاب ، موسی زینعلی ، امیر رحیمی و دیگر بازیکنان توزیع برق

  چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

قهرمانی جام حذفی استان با کاوه بندرعباس ، قهرمان و نایب قهرمان تیم کارگری صنعت برق در مسابقات وزارت نیرو کشور که بنده علاوه بر فوتبال در رشته دو ومیدانی ۹ بار قهرمان مسابقات دومیدانی کارکنان وزارت نیروی کشور شده ام.

  مربیان شما چه کسانی بوده اند؟

محمد امین چرخنده، حسین ویژه ،حسن فرامرزی ، علی پریزاده، اسماعیل علیزاده، محمود امیدی ،عبدالله افشارخیز ، محمد رحیمی،محمد اکرمی نیا، تراب پاکیزه ،منصور رئیسی ، قاسم صداقت و  مرحوم کامبیز رحیمی خیلی برایم زحمت کشیده اند. البته چون بنده در رشته دوومیدانی برای مسابقات وزرات نیرو هرساله آماده می شوم در این رشته هم زیرنطر مربیانی همچون محسن حقیقت نژاد ،هادی بلالی پور ،امید پرمر،منصور روشن قیاس ، مرتضی اولا بندری و کامبیز طارمی تمرین می کنم .

 در مورد کلاس های مربیگری خودتان بگویید؟

کارت مربیگری D آسیا با مدرسی استاد چرخنده و B ایران را زیرنظر دکتر سایبانی گذرانده ام.

  الگوی شما در دوران فوتبال چه کسانی بودند؟

حسین ویژه ، مهدی فلامرزی  و حسین عطار الگوهای فوتبالی من بودند.
 

 از فوتبال بندرعباس بگویید آیا در جایگاه خوبی قرار دارد؟

به دلیل عدم زیرساخت‌ها و نداشتن بودجه اکثر تیم های شهرستان بندرعباس فعالیتی ندارند واین برای شهر بندرعباس خوشایند نیست و  باید بگویم فوتبال بندرعباس در کما به سر می برد.
 

  تجربه پیشکسوتان چراغ راه آینده ورزش است

 

 به بازیکنان و کادر فنی بومی به چه میزانی اعتقاد دارید؟

باید زودتر از این ها به مربی های بومی فرصت می دادند که متاسفانه تا الان مهره سوزی شده است.  نتایج تیم شهرداری با  ابراهیم باعثی و کادر فنی بومی گواه این اعتماد است. چرا باید مربیانی امثال عباس سرخاب که یک برند برای فوتبال استان هستند از تجربیات آن ها برای کمک به فوتبال استان استفاده نشود . ببینید حمید رضایی پوربا با  کادر بومی  در فوتبال ساحلی و عباس روز پیکردر فوتسال و یا در رشته دیگر مثل دوومیدانی جلیل ساکت چندین ملی پوش تربیت کرده است. بازیکنانی در استان داریم که اگر قدر خود را بدانند می توانند در سطح اول کشور مطرح شوند. از محمد رحیمی که به کادر فنی و بازیکنان بومی  اعتماد کرد تشکر می کنم و امیدوارم این روند در سال های آینده هم ادامه داشته باشد تا مربیان وبازیکنان ما به یک خود باوری کامل دست یابند.
 

 چرا هرمزگان یک تیم لیگ برتری ندارد ؟

در این باره حرف ها زیاد دارم . دلیل اصلی اين که ما یک تیم لیگ برتری نداریم نبودن بودجه مناسب است. سهم ما از این همه صنایع فقط آلودگی آن است و همه بار ورزش حرفه ای به دوش شهرداری است .در این سال ها حتی نتوانستیم از یک تیم لیگ برتری فوتسال آذرخش حمایت کنیم و  متاسفانه سقوط کرد ولی در همسایگی ما استان کرمان علاوه بر گل گهر سیرجان به تازگی مس رفسنجان هم لیگ برتری شد. چگونه است مس رفسنجان می تواند تیمداری کند و کمک های بسيار زيادی هم به ورزش کرمان کند اما صنایع ما نمی توانند.

  از  اداره کل ورزش و جوانان چه انتظاری دارید؟

اداره  کل ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش استان بایستی راهکار مناسبی جهت جذب منابع از صنایع با کمک دیگر مسئولین استان فراهم نماید تابستر مناسبی  برای فعالیت در ورزش حرفه ای ایجاد شود.

  مشوق شما برای ورزش کردن چه کسی بود؟ 

علاقه شدید خودم و بعد هم به تشویق عزیزانی همچون علی ناظری پسر دایی ام که خدا به ایشان سلامتی عطا کند چون  در حال حاضر در بستر بیماری هستند. ایشان از فوتبالیست های خوب روستاهای حاجی آباد در دهه ۶۰ بود و برای مسابقات از آبادان می آمد.

  قشنگ ترین گلی که در دوران بازیگری زدید به کدام تیم و دروازه بان بود؟

در  بازی های لیگ برتر استان و بازی بین تیم های  مسعود و امید اوزی ها که کری زیادی باهم داشتند بازی با  نتیجه دو بر یک به سود مسعود تمام شد که من در دقایق آخر بازی با ضربه سر گل برتری مسعود را زدم واز آن موقع  محمد  رحیمی هر وقت من را می‌بیند این خاطره را بازگو می‌کند. جا دارد از محمد  رحیمی و مجموعه تیم مسعود تشکر ویژه داشته باشم که هنوز هم با همت این عزیزان و محمد زارعی و مسعود رحیم زاده  تیم مسعود در رده پیشکسوتان فعالیت دارد .
 

 در دورانی که بازی می کردی بهترین بازی را مقابل کدام تیم انجام دادید؟

در بازی دوستانه بین استقلال بندرعباس و سپاهان اصفهان که  در استادیوم تختی بندرعباس برگزار شد من بازی خوبی انجام دادم.‌

  از هم بازی های قدیمی شما  کدام بازیکن به سطح برتر فوتبال ایران رسید؟

حمیدرضا خدمتکاری و مهدی فلامرزی

  در فوتبال به حق خود رسیده اید؟

بنده  اولویت اولم  کار و زندگی بود و در کنار آن فوتبال بازی می کردم و چون وضعیت خیلی از دوستان را دیده بودم ترجیح دادم زندگی شخصی خودرا اولویت اول قرار دهم ولی کلا از زندگی ورزشی خود راضی هستم.

  برای بازگشت تیم های قدیمی به صحنه فوتبال چه پیشنهادی دارید ؟

متاسفانه خیلی از تیم های قدیمی به علت نداشتن زیر ساخت ها و اسپانسر نابود شده اند و امکان احیای آن ها غیر ممکن است . تیم هایی هستند همچون خواجه عطاء ، اروند، نایبند، ساحل، قائم ،شاهین و خورشید می توانند در بخش فوتبال پایه به استان کمک کنند.‌

  صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟

علی جعفری پور ،موسی زینلی ،حسین ویژه، محمد براهویی ،مهدی فلامرزی  ، مجتبی ذاکری ، داریوش پالش ، اسدالله رئیسی، هوشنگ حافظ پور و علی کمالی تعدادی از دوستان فوتبالی من هستند.

  قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

حضور در میادین ورزش برای ما ورزشکاران همیشه  خاطره است .

  تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

خاطره تلخ ورزشی من بر می گرده به بازی امید اوزی ها با استقلال بندر عباس و شکست چهار بریک تیم استقلال که بنده در آن بازی می کردم.  در این ديدار هر چهار گل تیم امید اوزی ها را فرهاد عزیزی به ثمر رساند. البته فوت دو دوست عزیزو ورزشکارم مهدی سلیمانی احمدی  و حسین فرهادی که همراه هم در یک اردوی ورزشی بودیم از دیگر خاطرات تلخ ورزشی من است.

  در دوران بازیگری کارت های رنگی هم از داوران می گرفتید ؟

خیلی کم ولی در یک بازی در دقیقه ۸۵ که با نتیجه شش بر یک جلو بودیم می خواستم توپ  اوت را  پرتاب کنم که  همکار عزیزم امیر سیف لاری که داور بازی بود به دلیل اتلاف وقت به من  کارت زرد نشان داد که خیلی ناراحت شدم.‌ 

  به عنوان یک پیشکسوت چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟

جوانان برای موفق شدن نیاز به یک مشاور خوب ورزشی دارند . آن ها برای رسیدن به خود باوری و انتخاب های خوب ورزشی نباید به راحتی دست از تلاش بردارند.
 

 نگفتی آبی یا قرمز هستی ؟

در یک خانواده کاملا استقلالی زندگی می کنم .
 

 تیم مورد علاقه شما در جهان؟

ایتالیا، بارسلون،چلسی

  بهترین دروازه بان زمان دوران شما چه کسی بود؟

مصطفی زرنگاربندری و مهدی مالکی جز بهترین ها بودند.

  اگر به عنوان سرمربی بخواهی یک تیم از فوتبالیست های هم دوره خودت را به میدان بفرستی چه کسانی را در ترکیب اصلی قرار می دهی؟

مهدی مالکی، حسین بیابان زاده ، مازیار ایران نژاد، محمد گلکار،داریوش پالش،شهرام رحمانیان،محمد رسول نجمی،مهدی عماری،هوشنگ حافظ پور،علی جعفری پور و محمد تربره را به میدان می فرستادم.
 

 بهترین مربی کنونی ایران؟

یحیی گل محمدی و جواد نکونام
 

 بهترین مربی دنیا از نظر شما؟

پپ گواردیالا
 

 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟

تجربه پیشکسوتان  چراغ راه آینده ورزش  است و بهره بردن از تجربیات پیشکسوتان  می تواند  عامل موفقیت و پیشرفت باشد. در حال حاضر در ورزش ما کمتر به پیشکسونان و تجربیات آن ها بها داده می شود.
 

 نظرتان راجع به مصاحبه با پیشکسوتان چیست؟

این هم از کارهای خوب روزنامه صبح ساحل است که باعث می شود نسل جدید با ورزشکاران و عزیزانی که در این ورزش زحمت کشیده اند آشنا شوند.

  اگر در ورزش هرمزگان قدرتی  برای تصمیم گیری داشتید کدام مشکلات را در اولویت می گذاشتید؟

اولین کاری که می کردم ایجاد یک کارگروه ورزشی قوی با حضور خاک خورده های ورزشی در بدنه هیات های ورزشی است . چرا ما نباید از تجربیات افرادی همچون دکتر سایبانی، عبدالمجید دبیده ، عباس سرخاب ، حسین ویژه ، علی پری زاده و نسل جدید تر  اسماعیل مرادی،مجتبی ذاکری، محمد کارگران،عبدالرضا پورسبزعلی و دیگر دوستان در فوتبال بهره ببریم.

  زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟

همه جای هرمزگان زیبا است و جذابیت های خودش را دارد ولی روستای گهکم و فصل خرما آن بسیار زیباتر است. البته روستای  بخون هم زیبای های خودش را دارد.‌

  در تیم های منتخب استان‌ بازی کرده اید ؟

بله  در رده نوجوانان و امید بازی کرده ام .
 

 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

با ورزش و در کنار خانواده و دوستان اوقات فراغت خودرا می گذرانم .

  چند فرزند دارید؟

سه دختر دارم به نام‌های آتنا، زهرا و مبینا که به ترتیب دارای مدارک تحصیلی مهندسی الکترونیک و مهندسی معماری و دختر کوچکم کلاس نهم و از ورزشکاران رشته دو و میدانی است.
 

 و حرف آخر ...

تشکر ویژه ای دارم از همسرم که هم در  زندگی شخصی و هم زندگی ورزشی در کنارم است و بسیاری از مشکلات خانه را خودش با صبوری و  تنهایی حل کرده است‌.  تشکر می کنم از همه  همکاران در شرکت توزیع نیروی برق ودر راس آن اعضای هئیت مدیره  ورزش که بنده را به عنوان خادم  آن مجموعه پذیرفته اند وامیدوارم در مسوولیتی که دارم شرمنده همكاران خوب
خودم نشوم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها