پرستار مجازی برای کودک، جدیدترین اختراع گوگل



گوگل در حال توسعه سیستم رادار خانگی است که می‌ تواند وضعیت جسمی افراد حاضر در خانه به ویژه کودکان را بررسی کند.

 

به گزارش صبح ساحل، مخترعان گوگل در حال توسعه سیستم رادار خانگی هستند که می‌تواند علائم حیاتی افراد ساکن در خانه را بررسی کند و در صورت نیاز به کمک هر فرد، زنگ خطر را به صدا در بیاورد. دستگاه‌های این غول فناوری نه تنها می‌توانند مکان کودکان و بزرگسالان داخل خانه را تشخیص دهند بلکه حسگر‌های آن‌ها به قدری قدرتمند است که حتی می‌تواند تپش قلب و ریتم تنفس افراد را تحت نظر داشته باشد.

گوگل پیش‌بینی می‌کند برای داشتن بهترین عملکرد باید آنتن‌های مختص این دستگاه در اطراف محل مستقر شوند تا بتوانند به طور دائم حالات افراد داخل خانه را بررسی کنند. یکی از وظایف اصلی این دستگاه بررسی وضعیت سلامتی و ناهنجاری‌های احتمالی کودک در تخت‌خواب است. ممکن است اتفاقات زیادی در شرایط جسمی کودک رخ دهد که متوجه شدن هر یک از آن‌ها در زمان مناسب کمک بزرگی به خانواده‌ها می‌کند.

  پرستار مجازی برای کودک، جدیدترین اختراع گوگل

شیوه عملکرد دستگاه جدید گوگل برای محافظت از کودک

بر اساس مقالات منتشر شده توسط اداره ثبت اختراعات اروپا، در صورت تغییر در علائم حیاتی کودک، سیستم می‌تواند از طریق پیام متنی به والدین هشدار دهد که سلامت فرزندشان در خطر است. در توضیحات الگوی اولیه این اختراع آمده است: "سیستم رادار میزان ضربان قلب و تنفس کودک را بررسی می‌کند. این دستگاه هوشمند در صورت بروز هرگونه تغییر در وضعیت کودک مانند بیدار شدن، تغییر ریتم تنفس یا بیرون آمدن او از تخت‌خواب به سرعت والدین را آگاه می‌کند. "

در واقع این دستگاه بخشی از پروژه گوگل است که سعی دارد در آن سلامت کودک هنگامی که کسی اطراف آنان نیست بررسی شود و به نوعی "پرستار‌های مجازی" به کمک والدین بیایند. به نظر می‌رسد آخرین اختراع این شرکت مدلی کوچک‌تر از رادار داپلر (Doppler) است که از گذشته در بیمارستان‌ها به عنوان روشی برای بررسی تنفس و ضربان قلب بیماران استفاده می‌شود. طراحان گوگل ادعا می‌کنند که با استفاده از آنتن‌های خاص این دستگاه می‌توانند ضربان قلب و ریتم تنفس افراد را تا فاصله ۶۰ سانتی متری تشخیص دهند.

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها