اصلاح 430 کیلومتر شبکه فشار ضعیف در سال گذشته



معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: برای افزایش پایداری شبکه برق در تابستان امسال، ۴۳۰کیلومتر شبکه فشار ضعیف در سال گذشته اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مهندس حمید ساعدپناه افزود: برای مقاوم سازی شبکه توزیع برق نیز ۶ هزار و ۵۴۴ پایه برق تعویض شد که نقش بسزایی در افزایش مقاومت شبکه در برابر فرسایش داشت. وی اضافه کرد: فرسودگی سریع شبکه و تاسیسات برق رسانی باعث شد سال گذشته ۱۶۵ کیلومتر هادی شبکه فشار متوسط تعویض شود. ضمن اینکه برای جلوگیری از نوسان برق ۲۰۰ دستگاه ترانسفورماتور افزایش قدرت داده شده و ۳۰ دستگاه ترانسفورماتور هم برای رفع نوسان نصب شد.

مهندس ساعدپناه اظهارداشت: حدود ۷۰ درصد شبکه توزیع برق استان در نوار ساحلی و حاشیه دریا قرار دارد که از شرایط نامساعد اقلیمی منطقه تاثیر می پذیرد. برای جلوگیری از نشستن ذرات معلق بر روی مقره ها و خوردگی شبکه، شستشو و سرویس شبکه ها و تاسیسات بصورت مستمر انجام می شود. عملیات شستشوی شبکه ها هرساله از اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا آبان ادامه دارد که در مناطق ساحلی برخی شبکه ها حتی دو مرتبه در ماه شستشو می شوند. وی در ادامه گفت: اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع طبق برنامه عملیاتی تدوین شده و مطابق با اعتبارات شرکت از مهرماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

مهندس ساعدپناه اظهارد اشت: در بهره برداری از شبکه ها و تاسیسات، پست ها به صورت مداوم سرویس می شود و شبکه نیز با استفاده از دوربین های ترموویژن پایش و نقاط سست شبکه شناسایی و بدون اعمال خاموشی به روش خط گرم اصلاح می شود.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال در مناطق کوهستانی حاجی آباد، رودان، بشاگرد و جاسک شاهد بارش های شدید همراه با طوفان و رعد و برق بودیم که منجر به خسارت دیدن شبکه و قطعی برق بود اما با پیش بینی وقوع بارش ها در این مناطق و آمادگی نیروهای عملیاتی ،خسارت ها در سریعترین زمان برطرف شد و شبکه به حالت پایدار بازگشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها