تفاهم نامه ساخت ۲ مدرسه استثنایی در هرمزگان منعقد شد



مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: تفاهم نامه ساخت ۲ مدرسه استثنایی با مشارکت انجمن خیران حامی دانش آموزان برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بندر چارک و شمیل بندرعباس در استان منغقد شد.

به گزارش صبح ساحل، موسی دادی زاده سرخایی روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن خیران حامی دانش آموزان استثنائی  و آموزش و پرورش افزود: این مدرسه‌ها سه کلاس شامل دفتر و سرویس بهداشتی است که با زیربنای ۱۱۰ مترمربع به صورت مشارکتی با اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: از آنجایی که بخشی از آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را دانش آموزان با نیازهای ویژه تشکیل می‌دهند، ساخت و افزایش مدارس استثنایی می‌تواند گام مهمی در افزایش پوشش تحصیلی آموزش و پرورش استان باشد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه مقدس تر، مهم تر و سخت تر از دانش آموزان عادی است، چون دانش آموزان عادی در شرایط مختلف و امکانات ساده امکان تحصیل آن‌ها فراهم می‌شود اما دانش آموزان استثنائی نیاز به امکانات ویژه ای دارند.
دادی زاده سرخایی ادامه داد: ارائه خدمات حمایتی و درمانی برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه هرمزگان از نیمه مردادماه امسال آغاز شده است.
وی یادآورشد: این بسته حمایتی و درمانی شامل پرداخت هزینه‌های بیمارستانی، دارویی، دندان پزشکی و کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی شامل سمعک، عینک، واکر و و یلچر می‌باشد.
درسال تحصیلی گذشته تعداد سه هزار و ۳۰۹ دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۶۵۴ مدرسه خاص و ۶۵۵ نفر تلفیقی استان تحصیل کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها