رونمایی از اِلمان «فرشتگان سلامت» به پاس قدردانی از زحمات کادر درمان



نماد و تندیس (المان) "فرشتگان سلامت" مقابل بیمارستان شهید محمدی واقع در بلوار جمهوری اسلامی بندرعباس پرده برداری شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیر شهرداری منطقه دو بندرعباس روز سه شنبه در مراسم رونمایی از تندیس فرشتگان سلامت، هدف از این اقدام را قدردانی از تلاش های کارکنان بخش بهداشت و درمان و به ویژه گرامیداشت یاد و خاطره چهار شهید مدافع سلامت استان در راه مقابله با بیماری کرونا اعلام کرد.

مجتبی سلیمی افزود: توجه به اِلِمان های شهری و جایگاه آن در شهرسازی به عنوان یکی از دغدغه های معماران و شهرسازان مطرح است.

وی ادامه داد: این المان نیز علاوه بر زیبایی بصری، در آینده یادآور دورانی از تاریخ بندرعباس خواهد بود.

سلیمی ادامه داد: افکار عمومی و مردم شهر بندرعباس همیشه قدردان تلاش ها و مجاهدت های بخش بهداشت و درمان بوده و در دوران سخت مقابله با بیماری کرونا این قدردانی بیشتر شده است.

مدیر شهرداری منطقه ۲بندرعباس یادآور شد: شهرداری نیز به نمایندگی از مردم این نماد را سفارش داده و در محل عبور همیشگی کارکنان بیمارستان اصلی شهر قرار داده است تا بخشی از این قدرشناسی نشان داده شود.

وی المان ها و تندیس ها را به عنوان عناصر مهم هویت بخشی به شهرها توصیف و اضافه کرد:این جلوه های دیداری می توانند به فضای شهری روح بخشیده و یکی از رهیافت های سازنده شهرسازی پایدار باشند.

المان فرشتگان سلامت به سفارش شهرداری منطقه ۲، توسط یونس دهقانی هنرمند هرمزگانی طراحی و ساخته شده است.

در مراسم پرده برداری از این نماد شهری جمعی از مسوولان شهری و تعدادی از مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حضور داشتند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار نفر به شهید مدافع سلامت  در راه مقابله با کرونا و درمان بیماران مبتلا جان خود را از دست داده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها