نظارت دامپزشکی بر ورود و عرضه آبزیان بازارماهی فروشان بندرعباس



رییس اداره دامپزشکی بندرعباس گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، یک دکتر دامپزشک تحت عنوان ناظر بهداشتی بر ورود و عرضه آبزیان و در نهایت تضمین سلامت این فرآورده‌ها در بازارماهی فروشان شهر بندرعباس نظارت دارد.

دکتر مصطفی فخرآبادی روز چهارشنبه افزود: این مسوول فنی بهداشتی دامپزشکی وظیفه نظارت بر محموله‌های ورودی، نظافت روزانه و مستمر بازار، رعایت مقررات و مسایل بهداشتی نگهداری، حمل و عرضه آبزیان و رعایت بهداشت فردی توسط شاغلان در بازار را دارد.
وی بیان داشت: تلاش چندین ساله دامپزشکی به منظور ساماندهی عرضه بهداشتی آبزیان شهر بندرعباس در خصوص به کارگیری ناظر بهداشتی دامپزشکی در بازار ماهی فروشان، با پیگیری‌های مستمر و همکاری دستگاه های ذیربط و کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ثمر رسید.
رییس اداره دامپزشکی بندرعباس تصریح کرد: علاوه بر ناظر بهداشتی، ناظر شرعی نیز جهت جلوگیری از عرضه آبزیان حرام گوشت و تضمین حلالیت آبزیان در بازار ماهی فروشان بندرعباس مستقر می‌باشد.
وی باتوجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ از شهروندان  خواست: آبزیان مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه های مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری کنند.
دکتر فخرآبادی ادامه داد: مردم از خرید آبزیان از دستفروشان و مراکز غیربهداشتی خودداری نمایند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس اطلاع رسانی کنند.
وی خاطرنشان کرد: آبزیان به عنوان یکی از منابع مهم پروتئینی در زنجیره غذایی انسان محسوب می‌گردد که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی بوده که با توجه به فسادپذیری بالای محصولات دریایی نقش و اهمیت نظارت بهداشتی دامپزشکی در حفظ کیفیت مواد خام دامی قابل عرضه و سلامت شهروندان و امنیت غذایی جامعه را نشان می‌دهد.
در اردیبهشت ماه امسال بازار ماهی فروشان بندرعباس که کانون ابتلا به ویروس کرونا بوده، به مدت ۲ هفته جهت ضدعفونی محیط بازار و گندزدایی تعطیل شد.
 دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز پیش از این از مردم استان خواست به هیچ عنوان از دست فروشان ماهی روبروی بازارماهی فروشان خرید نکنند، چرا که با این اقدام احتمال آلودگی به کرونا وجود دارد. 
بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس طبق استاندارهای بهداشتی روز دنیا در فضایی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع و  با ۲۰۰ غرفه عرضه آبزیان و ۱۰۰ غرفه عرضه مستقیم گوشت قرمز و مرغ و مواد پروتئینی، فست فود و دیگر مشاغل مرتبط با این بازار آماده شده است.
بازار قدیمی ماهی‌فروشان بندرعباس بامداد هشتم اسفندماه ۹۸ با توافق شهرداری بندرعباس تخریب شد و غرفه‌ها به بازار جدید ماهی فروشان این شهر انتقال یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها