مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار شکسته می‌شود



مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار با بیان اینکه گستره خدمات رسانی این سازمان با توجه به تغییر در محدوده مصوب منطقه افزایش پیدا می‌کند، گفت: به دنبال شکستن طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار هستیم.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و اموربین سازمان منطقه آزادچابهار، عبدالرحیم کردی در نخستین نشست هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی منطقه آزادچابهار افزود: گام نخست را در جهت مشمولیت معافیت مالیاتی برداشته‌ایم. 

کردی اضافه کرد: از شهردار بندر چابهار خواسته شد طرحی برای خدمات یکپارچه شهری بویژه فضای سبز و تنظیفات شهری ارایه کند تا فاصله شهر و منطقه کاهش یابد. سازمان منطقه آزاد امادگی دارد تا تمام بودجه این بخش را به شهرداری اختصاص دهد.  

وی با تاکید بر اینکه مشابه این اقدام را در خصوص آتش نشانی، پسماند و حمل و نقل عمومی دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: هیات تطبیق با نهایت سهولت و بارعایت قانون با شوراها همکاری نماید. 

کردی خاطرنشان ساخت: شوراها باید بدانند اگر آنان یک قدم برای بهبود کیفیت خدمات به مردم بردارند منطقه آزاد چابهار قدم های بیشتری برخواهد داشت. 

وی گفت: در روستای تیس تا حدودزیادی ساختار خدمت‌رسانی و بهسازی سازمان یافته است و در کنار آن مهمترین دغدغه مردم یعنی مالکیت اراضی تعیین تکلیف شده و بیش از ٨٠٠ پرونده مالکیت تشکیل و مراحل قانونی  واگذاری را می‌گذراند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: عکس‌های هوایی کل محدوده جدید از قبل تهیه شده و سندمالکیت اشخاص پس از تطبیق با عکس هاازطریق معتمدین روستاتاییدمی گردد. بدون تردید ضمن به رسمیت شناختن حقوق مردم ساکن قبل از تصویب طرح توسعه با سودجویانی که پس از تصویب طرح در بهمن سال گذشته اقدام به تصرف زمین نموده اند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

همچنین رئیس هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی منطقه آزاد چابهار گفت: روستاهای بالای سه هزار نفر جمعیت با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزادچابهار و تصویب استاندار سیستان وبلوچستان و طی تشریفات قانونی قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارند. 

عادل عفتی افزود: حکم دهیار قبلا توسط بخشدار صادر می‌شد اما در شرایط کنونی این حکم توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار صادر می شود. 

عفتی بیان کرد: اعضای شورای شهر بایدتوجه داشته باشند مصوبه شوراها نباید با قانون مغایرت و مخالفت داشته باشد. 

وی ادامه داد: روند در هیات تطبیق همانند روندقبلی است ولی علاوه بر تطبیق مصوبات با قانون شهرداری ها و شوراها قوانین منطقه آزادچابهار به عنوان قانون بالادستی مورد توجه قرار می گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها