۴۷ مرکز مثبت زندگی برای مددجویان تحت پوشش در هرمزگان راه اندازی می شود



مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: به منظور تسهیل خدمات بهتر به مددجویان زیرپوشش و عموم مردم منطقه‌های پرتراکم، ۴۷مرکز مثبت زندگی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، غلامحسین رنجبر روز دوشنبه در کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی هرمزگان افزود: این مراکز براساس سهمیه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هدف تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی بهزیستی راه‌اندازی می‌شود. 

وی بیان داشت: فعالیت مراکز مثبت بهزیستی در سراسر استان موجب ارائه خدمات تسهیل در روند مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به مددجویان و مراجعان خواهد شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی، کاهش ترددهای غیرضروری، افزایش رضایتمندی افراد، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات از دیگر مزایای راه‌اندازی این مراکز است.

به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون، تنظیم بخشی از مقررات و در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعلمل نحوه تاسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) تدوین و اجرایی شده‌ است.

مراکز مثبت زندگی به عنوان مرکزی غیردولتی به شمار می‌روند که بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارایه می‌کند.

صاحبان امتیاز این مراکز اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که پس از طی مراحل پیش‌بینی شده مطابق دستورالعلمل، موفق به دریافت موافقت اصولی و سپس پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی می‌شوند.

طبق آمار منتشره سال گذشته اداره‌کل بهزیستی هرمزگان، ۱۰۵ هزار خانوار زیر پوشش این اداره قرار دارند که ۲۲ هزار نفر به طور ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها