تصویر گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 فاش شد



تصویر گوشی سونی Xperia 5 II فاش شد. این تصویر نشان می‌دهد این گوشی مجهز به لنز‌های زایس *T است؛ اما حسگر 3D ToF در آن به‌چشم نمی‌خورد.

به گزارش صبح ساحل،  جانشین گوشی اکسپریا 5 دربین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ میلادی سونی هنوز معرفی نشده است. ایوان بلس، یکی از افشاکنندگان شناخته‌شده، به‌تازگی اولین عکس از گوشی جانشین این مدل را منتشر کرده است. طراحی ظاهری همان‌طور که انتظار می‌رفت، نمونه‌ی ضعیف‌تر گوشی سونی اکسپریا وان مارک ۲ با اندکی تغییر است. برای شروع به سراغ دوربین اصلی در قاب پشتی می‌رویم. خوشبختانه، همچنان لوگوی زایس *T در جای خود محفوظ است. اما ماژول سه‌بعدی ToF از مجموعه‌ی دوربین اصلی حذف شده است. این حسگر در مدل‌های پرچم‌دار دقیقا زیر لوگوی زایس قرار می‌گیرد. گذشته‌از این، دوربین اکسپریا ۵ مارک ۲ احتمالا مشابه دوربین اکسپریا وان مارک ۲ خواهد بود.

نکته‌ی بعدی که می‌توان از روی عکس افشاشده به آن اشاره کرد، قرارگیری دکمه‌ی شاتر روی لبه‌ی سمت راست است. ناگفته نماند که سونی تنها شرکتی است که همچنان روی گوشی‌های هوشمند خود دکمه‌ی سخت‌افزاری مخصوص عکاسی قرار می‌دهد. اگر با دقت بیشتری عکس را بررسی کنیم خواهیم دید که دکمه‌های دیگری نیز روی این لبه تعبیه شده‌اند. گوشی اکسپریا ۵ نیز این دکمه‌ی اضافی را داشت که وجودش ضروری بود، زیرا حسگر اثرانگشت تعبیه‌شده در لبه، توانایی ایفای نقش دکمه‌ی پاور را نداشت. این مسئله در سری گوشی‌های مارک ۲ حل شد و حتی مدل‌های میان‌رده‌ی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ نیز دیگر با چنین مشکلی مواجه نبودند.

یکی از امکاناتی که در اکسپریا ۵ مارک ۲ وجود دارد و در نسخه‌ی اصلی آن دردسترس کاربر قرار نگرفته بود، ورودی جک ۳/۵ میلی‌متری است. با اندکی دقت می‌توان این ورودی را در لبه‌ی فوقانی پیدا کرد. متأسفانه افشاکننده‌ی عکس، اطلاعاتی درباره‌ی اندازه‌ی نمایشگر منتشر نکرده است. مدل اصلی این گوشی، نمایشگری با اندازه‌ی ۶/۱ اینچ داشت که باعث شده بود برای قرارگیری در سری گوشی‌های کامپکت بزرگ باشد. اما باتوجه‌به شایعات منتشر شده در ابتدای سال، پیش‌بینی می‌شود اندازه‌ی نمایشگر گوشی جدید سونی در بازه‌ی ۵/۶-۵/۸ اینچ قرار بگیرد. نمایشگری با این اندازه باعث خواهد شد تا اکسپریا ۵ مارک ۲ به‌عنوان کوچک‌ترین گوشی 5G شناخته شود. البته هنوز این اطلاعات قطعی نیست و باید برای تأیید یا رد این شایعات، تا رونمایی رسمی منتظر بمانیم. مدل اصلی گوشی اسکپریا ۵ در نمایشگاه IFA سال ۲۰۱۹ معرفی شد و احتمال می‌رود باردیگر نیز این اتفاق رقم بخورد و نسخه‌ی جدید این مدل در نمایشگاه ایفای سال جاری در تاریخ ۱۳ شهریور معرفی شود.

منبع: زومیت
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها