آزمایش خودروی پرنده‌ای که از ۱۸ روتور برای حمل یک مسافر استفاده می‌کند



 نیروی هوایی آمریکا از آزمایش «خودروی پرنده» سبک وزنی خبر داده است که به زودی می‌تواند به ناوگان نیروی هوایی آمریکا اضافه شود؛ این خودرو برای حمل یک مسافر از ۱۸ روتور (چرخانه) استفاده می کند.

به گزارش صبح ساحل، این خودروی پرنده که «هگزا» نامیده می شود، توسط شرکت LIFT Aircraft مستقر در تگزاس ساخته شده است و تنها گنجایش حمل یک مسافر را دارد. هگزا یک خودروی پرنده سبک وزن به وزن ۴۳۲ پوند (۱۹۵.۹۵ کیلوگرم) است که توسط ۱۸ روتور (چرخانه) مستقل حرکت می کند و سرنشین آن نیازی به داشتن گواهینامه خلبانی ندارد. این وسیله نقلیه توسط اهرمک (جوی استیک) کنترل می شود و توسط یک سیستم اتوپالوت (خلبان خودکار) کار می کند که به گفته سازنده هگزا، هدایت آن را از هدایت هواپیمای سنتیکوچک ایمن تر می سازد. نیروی هوایی آمریکا این خودروی پرنده را در «کمپ مابری»، پایگاهی در نزدیکی «آستین» واقع در تگزاس آزمایش کرد. 

این پرواز آزمایشی در بخشی از پروژه Agility Prime انجام شد؛ پروژه Agility Prime، مشارکت میان شرکت های خصوصی هوایی با نیروی هوایی آمریکاست که هدف آن افزودن خودروهای پرنده به ناوگان ارتش نیروی هوایی آمریکا و تسریع در معرفی آنها به بازار مصرف اعلام شده است.  پروژه Agility Prime بر اساس رقابت هایی اجرا می شود که طی آن تمام شرکت های علاقه مند می توانند تحولات خود را به نیروهای هوایی ارائه دهند و در صورت پیروزی با دریافت پول و سفارش، به سایت های آزمایش و گواهینامه های ایمنی و هوایی دسترسی پیدا می کنند. شرایط اساسی برای شرکت در این رقابت به این صورت اعلام شده است که نیروی هوایی آمریکا به یک نوع هواپیمای «eVTOL» نیاز دارد که بتواند سه تا هشت سرباز را حمل کند و برد پروازش بیش از ۱۶۱ کیلومتر باشد و حداقل یک ساعت با سرعت بیش از ۱۶۱ کیلومتر پرواز کند. علاوه بر این، ماشین پرواز می تواند از راه دور به صورت خودکار یا به طور مستقیم توسط خلبان کنترل شود. گفته می شود اگر همه این موارد طبق پلان پیش برود، تا سال ۲۰۲۳ نیروهای هوایی آمریکا چند مورد از این خودروهای پرواز را خریداری می کند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها