رییس کل دادگستری هرمزگان:

بازپرداخت بدهی فعالین عرصه کشاورزی تسهیل شود



رییس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم  تسهیل روند بازپرداخت وام کشاورزان با هدف حمایت از تولید تأکید کرد.

به گزارش صبح ساحل، اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان به منظور پیگیری حقوق فعالین بخش کشاورزی و دام پروری و همچنین پیگیری مطالبات این صنف در حوزه زمین و آب با رییس کل دادگستری استان هرمزگان دیدار و گفتگو نمودند.

علی صالحی رییس کل دادگستری استان در جریان این دیدار ضمن استماع نقطه نظرات اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی بر ضرورت حفظ ذخایر آب و اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی تأکید کرد و ابراز داشت: بحث سوء مصرف آب در بخش کشاورزی باید مدیریت شود و در بهره برداری از همه منابع به ویژه آب به مصرف بهینه توجه ویژه صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضایی هرمزگان استفاده از نقطه نظرات تشکل های صنفی برای حرکت در مسیر توسعه و ارتقای شاخص عدالت در استان است.

علی صالحی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی در جهت دستیابی به توسعه پایدار و رونق اقتصادی و تأکیدات دین مبین اسلام بر حرفه کشاورزی خاطرنشان کرد: محصولات تولید شده در بخش کشاورزی قوت مردم هستند و نباید خللی در روند تولید و عرضه آنها ایجاد شود.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های متوالی طی سالیان اخیر و از بین رفتن سفره های آب زیر زمینی نیاز است تا دولت با مدیریت صحیح در حفظ منابع آبی به گونه ای عمل کند که در چارچوب قانون حق و حقوق کشاورزان هم تأمین شود چرا که حفظ سرمایه کشاورزان و دام داران بسیار حائز اهمیت است.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان حمایت مالی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز کشاورزان را امری ضروری عنوان کرد و یادآور شد: لازم است در جلسه ای با دبیرخانه شورای عالی بانک های استان و بانک کشاورزی ، در حضور نماینده کشاورزان نسبت به تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت بدهی فعالین عرصه کشاورزی و تسهیل روند تسویه حساب وام های این بخش با هدف حمایت از تولید اقدام شود.

     

        بازپرداخت بدهی فعالین عرصه کشاورزی تسهیل شود

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها