مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان به کاهش بیکاری و اشتغال زایی استان کمک خواهد کرد



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در قالب "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" استان توسط جهاد دانشگاهی، همزمان با هفته دولت خبر داد. وی افزود: این طرح ملی به کاهش بیکاری و اشتغال زایی در کسب و کار مشاغل کمک قابل توجهی در استان می نماید.

به گزارش صبح ساحل، هادی ابراهیمی،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای تصمیم دارد این طرح ملی را در ۳۱ استان کشور و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد. وی ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وظیفه مطالعات فاز اول این طرح، شامل نیازسنجی، مزیت‌سنجی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی مبتنی بر الگوی توسعه این مشاغل را عهده‌دار شد و آن را اجرا نمود. وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح از روز پنج‌شنبه ۶ شهریورماه آغاز شده است و به مدت یک‌ماه ادامه خواهد داشت، گفت: متقاضیان واجد شرایط یعنی افرادی که دارای حداقل سن ۱۸ سال تمام بوده، بومی استان هرمزگان هستند و عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی، می‌توانند به سامانه inhb.ir  که به همین منظور طراحی شده است، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و ارائه اطلاعات خواسته شده و ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ادامه داد: بدیهی است پس از ثبت نام، جهاددانشگاهی نسبت به پایش و راستی‌ ‌آزمایی اطلاعات متقاضیان براساس دستورالعمل‌های مربوط اقدام خواهد کرد. به گفته ابراهیمی، این طرح ملی به کاهش بیکاری و اشتغال زایی در کسب و کار مشاغل کمک قابل توجهی در استان می نماید. وی خاطرنشان کرد: نظارت دقیق بر اجرا و پیاده‌سازی طرح در فازهای مختلف، به عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و جهاددانشگاهی هر مرحله از کار را باید گزارش داده و آن را به تایید این اداراه کل برساند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: با پیاده‌سازی موفق این طرح در هرمزگان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، می‌توان شاهد نهادینه شدن بهتر سهم مشاغل خانگی در اقتصاد استان به ویژه در سال جهش تولید بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها