روحانی، رییس جمهور:

لزوم رایگان بودن استفاده از شبکه «شاد»/ امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل بازماند



رییس جمهور  گفت:امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل بازماند و در کنار این باید و آموزش حضوری، صداوسیما هم به امر آموزش کمک خواهد کرد.همچنین استفاده از شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید رایگان باشد و هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه عزاداری امسال، شکوه خاص و ویژه ای داشت و از جهاتی استثنایی بود، گفت: برخلاف اینکه مردم به دلیل مراقبت نسبت به پروتکل‌های بهداشتی به طور طبیعی محدودیت‌هایی دارند اما عزاداری ما از ابتکارات بسیار خوبی بهره‌مند شد. وی افزود: عزاداری‌هایی که در مجالس انجام می‌گرفت، به کمک  فضای مجازی در شهرستان‌های دیگر و تا خارج از کشور مستقیم پخش می‌شد و عزاداری خانه‌ها که مقداری در سال‌های قبل کمرنگ شده بود، امسال بسیار پررنگ بود.

رییس جمهور ادامه داد: در سراسر کشور هم آماری که وزیر بهداشت و وزیر کشور به من دادند، حداقل ۸۰ درصد مجالس و محافل در سراسر کشور پروتکل‌ها را به خوبی مراعات کردند.وی با تاکید بر اینکه عزاداران هم استفاده از ماسک و هم فاصله گذاری و سایر دستورالعمل‌ها را به خوبی اجرا کردند، گفت: حتی نذورات به صورت مواد خشک به خانواده‌ها داده شد و عزاداری به یادماندنی و استثنایی در تاریخ ایران ثبت شد و همه در این امر بسیار مهم همکاری کردند. روحانی با قدردانی از بیانات رهبری و سایر علما در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری، اظهار کرد: همچنین همه افرادی که بر امر عزاداری نظارت کردند، چه افرادی که جزو بانیان عزاداری بودند و خدمت کردند، ناظران بهداشتی، مقامات وزارت کشور و همه تلاش کردند که نظارت خوبی انجام بدهند و از آنان هم قدردانی می‌کنیم. رییس جمهور یادآور شد: از همه گویندگان مذهبی، وعاظ و مداحان و سخنرانان پرشور که با ابتکارات جدید مداحی خود را گاهی به کوچه‌ها و خیابان‌ها آوردند، تشکر می‌کنم. بسیار عزاداری خوب و باشکوهی و با رعایت همه اصول مذهبی و اخلاقی و دینی انجام شد و بهانه ای به دشمنان داده نشد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره‌ به‌آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: از شنبه ۱۵ شهریور ماه مراسم سال تحصیلی آغاز می‌شود. برای ما مهم بود در تمام این مراحل که بگوییم فاصله جان و نان معنا ندارد، فاصله معیشت و سلامت معنا ندارد، فاصله سلامت و دیانت معنا ندارد، در محرم دیدیم که هیچ فاصله ای بین این‌ها نبود.

 روحانی تاکید کرد: از ۱۵ شهریور می‌خواهیم بگوییم فاصله‌ای بین جان و یادگیری و آموزش وجود ندارد. هم می‌شود درس خواند و هم می‌شود مراتب تحصیلی را ادامه داد و هم جوانان می‌توانند به آینده خود امیدوار باشند. درس خواندن در همه مقاطع برای ما مهم است و با نظر گرفتن تمام پروتکل های بهداشتی که از ستاد کرونا اعلام شد، این کار به خوبی انجام می شود. روحانی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی امسال به دو شکل مجازی و حضوری انجام می‌شود، گفت: اولویت برای ما آموزش حضوری است. البته باید پروتکل های بهداشتی هم در این زمینه رعایت شود. وی افزود: خانواده‌ها هم باید در این زمینه همکاری کنند و خود معلمان و دانش‌آموزان هم باید موارد لازم را رعایت کنند. امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل بازماند و در کنار این باید و آموزش حضوری، صداوسیما هم به امر آموزش کمک خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه فضای مجازی هم در زمینه آموزش فعال خواهند بود، گفت: در مدارس خصوصی که به شکل دیگری این امکان فراهم است و در مدارس دولتی هم شبکه شاد شکل گرفته است و برای استفاده از آن خانواده‌ها ناچار بودند که پول اینترنت بدهند تا از این شبکه استفاده کنند اما امروز هم به سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت ارتباطات دستور دادم که استفاده از شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید رایگان باشد و هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود. رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تاکید کرد: از لحاظ سیاسی و اقتصادی یک بعدش همان کاری است که آمریکایی‌ها دوسال و نیم است انجام می‌دهند و تلاش کردند تا با فشار اقتصادی دولت و ملت را در برابر خواسته‌های نامشروع خود تسلیم کنند که جوابی نگرفتند اما به مردم ما و معیشت آنان فشار وارد شد و بار این موضوع بر دوش آنان هم بود اما دولت نیز سختی‌ها را در کنار مردم تحمل کرد و این یک معجزه تاریخی بود که نه ملت و نه دولت از این فشارها سرخم نکردند. روحانی ادامه داد: اوایل مهرماه ما از تحریم تسلیحاتی خارج می‌شویم و این برای آمریکایی‌ها خیلی سخت بود و برای جلوگیری از پایان این دوره کارها و تلاش‌های فراوانی کردند، اما دیدیم که شکست مفتضحانه‌ای خوردند. وی یادآور شد: آنان بعد از این شکست گفتند که می‌خواهیم از سازوکار درون برجام و مکانیزم ماشه استفاده کنند که این یکی از خنده‌دارترین سخنان تاریخ است که آدم بگوید من از توافقی که خارج شده‌ام و از یک امتیاز آن هوس کردم که استفاده کنم. این حرفی است که با منطق و قوانین حقوق بین‌الملل هیچ تناسبی ندارد و حتی کودکان هم این موضوع را می‌دانند.

روحانی تصریح کرد: اما دیدیم که اروپا و شورای امنیت هم یک اتفاق نظری در این زمینه دارد که آمریکا هیچ حقی برای استفاده از مسائل حقوقی داخل برجام ندارد چرا که نه‌تنها از برجام خارج شده که هرکس به آن پایبند بوده را هم تنبیه کرده پس در این مرحله هم آنان شکست خوردند و مطمئن هستیم که هیچ دستاوردی برای‌شان ندارد، هیچ موفقیتی به دست نخواهند آورد و تبلیغات و سروصدای بیهوده است که از تحریم مجدد سخن می‌گویند. رییس جمهور با اشاره به اینکه در روند صادرات و واردات روال خوبی را تجربه می‌کنیم، گفت: در جمهوری اسلامی ایران برخلاف همه مشکلات و تحریم‌ها و کرونا ما فقط یک و هفت دهم درصد شاهد کوچک شدن اقتصاد بودیم و این از میانگین سایر کشورها کمتر است که نشان از تلاش‌ها در زمینه اقتصادی دارد و حتی اگر این وضعیت ادامه یابد شاید بتوانیم به رشد اقتصادی مثبت بدون نفت تا پایان سال برسیم. وی یادآور شد: رشد پایه پولی ما در پنج ماه گذشته معادل دو و نه دهم درصد بوده است که نشان می‌دهد مسیر اقتصادی ما درست است. وزیر اقتصاد هم توضیح داده که ۶ هزار میلیارد تومان را برای اقتصاد روستایی برداشته‌ایم و مفتخرم که بگویم از لحاظ بهداشت، آموزش، ارتباط با فضای مجازی، آب‌رسانی، راه‌سازی، گازرسانی و مخصوصاً ایجاد اشتغال کار بزرگی انجام دادیم. روحانی تصریح کرد: در شرایط امروز کشور از همه وزرا می‌خواهیم که تلاش ها بیشتر شود، به ویژه در بخش اقتصاد و کشاورزی. ما در الگوی کشت و حمایت از کشاورزان قدم‌های خوبی برداشته‌ایم. قوای دیگر هم اگر به ما کمک کنند این سرعت بیشتر می‌شود.

رییس‌ جمهور ادامه داد: ما طرح‌های دیگری هم داشتیم که به نفع ملت بود و امیدوار بودیم که قوای دیگر هم با ما همراهی کنند اما به هرحال یا این موارد عقب افتاد یا هنوز موافقتی با آن انجام نشده که در هر صورت اگر به نتیجه نرسد هم راه دیگری پیدا می‌کنیم. وی ادامه داد: قوای دیگر بدانند که ما در یازده ماه آخر کار خود قرار داریم اما در عین حال همه وزرا می‌کوشند که پروژه‌ها و کارهایی که باید به اتمام برسد را در همین یازده ماه به پایان برسانند. روحانی افزود: ما با کشورهای همسایه هم جز یکی دو کشور روابط بهتری نسبت به گذشته داریم. دنیای امروز یک دنیای یکپارچه است و کشوری نمی‌تواند خود را از دیگران جدا کند. یک بازار داریم و آن هم بازار جهانی است؛ یا در این بازار سهم خود را داریم یا نداریم. اگر داشته باشیم برای فعالیت بیشتر و بهتر و رسیدن به پیشرفت‌ها از آن استفاده می‌کنیم و اگر نه، ضرر خواهیم کرد. وی در پایان تاکید کرد: از وزارت بهداشت هم تشکر می‌کنم برای ایجاد زیرساخت‌ها در زمینه تله‌مدیسن یا همان دوراپزشکی که در دو سه استان به صورت نمونه انجام می‌شود و بعد به همه کشور ان شاءالله گسترش می‌یابد. این گام بزرگی است که مردم در این شرایط شیوع کرونا بتوانند از طریق فضای مجازی مشورت پزشکی دریافت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها