ایران رتبه اول مبارزه با مواد مخدر در دنیا/ 10هزار «کوله‌بر» به شغل ثابت دست پیدا میکنند



سردار گودرزی در واکنش به این خبرکه توسط بنیاد برکت ۱۰۰۰۰ کوله بر صاحب شغل ثابت می‌شوند اظهار داشت: مرزنشینان غیور و فداکارند و همیشه پشتیبان ما بوده و هستند. وی گفت: ما رتبه اول در مبارزه با مواد مخدر را داریم و بسیاری از همکاران مان در این راه فدا شده اند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از صداوسیما، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا  با اشاره به روحیه ایثارگری مرزبانان غیور کشورمان گفت: روحیه ایثار و فداکاری مرزبانان ما همانند رزمندگان دفاع مقدس است. ریخته شدن خون مطهر آن‌ها در ایجاد امنیت در امتداد جهاد امام حسین (ع) است. وی درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم در بین مرزبانان اظهار داشت: امسال عزاداری مرزبانان بسیار متفاوت با سال‌های گذشته بود. این مجاهدان علاوه بر نیت پاک، تلاش مضاعف دارند و علاوه بر سختی کار در راه رضای خدا، زیبایی‌هایی نیز در کارشان دیده می‌شود. امسال عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد. البته غیر از نقاط صفر مرزی، مرزداران مرزنشین نیز نقش پررنگی در ایجاد امنیت کشورمان دارند و با وجود این افراد امنیت ملی محقق می‌شود. سردار گودرزی افزود: امسال مبارزه‌های بی امانی در جنوب شرقی کشور و سراسر مرز‌ها در حوزه توقیف مشروبات الکلی، کالای قاچاق، سلاح و مهمات و مواد مخدر صورت گرفته است و تا این لحظه بیش از ۵۶ تن مواد مخدر عمدتا تریاک، هروئین و شیشه کشف و ضبط شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۷۲ درصدی دارد.


وی گفت: ما رتبه اول در مبارزه با مواد مخدر را داریم و بسیاری از همکاران مان در این راه فدا شده اند. در چند روز گذشته در جنوب شرقی کشور در راستای توقیف ۳ تن مواد مخدر در منطقه زاهدان، یکی از سربازان دلیر کشور پس از اصابت گلوله به شهادت رسید و یکی از درجه داران نیز در منطقه سراوان در مبارزه با اشرار مسلح، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد. فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کاهش اخبار تلخ در مرز‌ها افزود: در چندسال گذشته، مرز‌های جنوب شرقی با حمایت دولت، ستاد کل نیرو‌های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی و نمایندگان مجلس مسدود شد و ارتش و پلیس مرزی پاکستان نیز در حال مسدود کردن مرز از داخل کشورشان هستند و این اقدامات، امنیت را افزایش می‌دهد. همکاران ما اشراف اطلاعاتی گسترده‌ای بر روی اشرار دارند؛ مگر اینکه اشرار جرأت پیدا کنند تا به صورت پنهانی و در شب وارد کشور شوند.


سردار گودرزی در رابطه با پناه‌جویان افغان غرق شده گفت: هیأتی از جانب افغانستان برای بررسی این موضوع فرستاده شد. این اتفاق زمانی رخ داده که دبی آب هریر رود تقریبا ۱۰۳ متر مکعب در ثانیه بوده است. در خبر‌ها اعلام شد که این‌ها در داخل ایران به داخل آب افتاده و غرق شدند، اما کمیته حقیقت یاب شخصی را از رودخانه هریر رود با دبی ۲۱۳ متر مکعب در ثانیه عبور داد و اتفاقی هم برای شخص عبور کننده از رودخانه نیفتاد بنابراین شایعات و ادعا‌های آن‌ها کذب است. این اتفاق می‌تواند به دلیل عملکرد قاچاقچیان انسان رخ داده است.فرمانده مرزبانی ناجا درباره کوله بران و تدبیرات مرزبانی گفت: مرزبانی اساسا نباید تمهیدی در این زمینه داشته باشد، چون و مسئولیت آن به عهده وزارت صمت و گمرک است.


سردار گودرزی افزود: کوله بری معنای درستی ندارد در مواقعی تعداد زیادی کوله بر در شب حریم قرمز مرزی را می‌شکنند، ماموران ما به محض مشاهده تجاوز به حریم مرز به حکم قانون به وظیفه خود عمل می‌کنند و هویت افراد هیچ تفاوتی برای ما نمی‌کند، زیرا مرزها، حریم امن کشور هستند. کسی که در دل شب کالای قاچاق وارد کشور می‌کند، قاچاقچی به حساب می‌آید و بسیاری از این افراد کوله بر مرزنشین نیستند. فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: در چند روز گذشته در منطقه سردشت، دو نفر از قاچاقچیان مشروبات الکلی و سلاح در درگیری‌ها کشته شده اند. ما در بسیاری از موارد نرمش‌های قهرمانانه به خرج می‌دهیم و از ایست و تیر هوایی استفاده می‌کنیم. سردار گودرزی در واکنش به این خبرکه توسط بنیاد برکت ۱۰۰۰۰ کوله بر صاحب شغل ثابت می‌شوند اظهار داشت: مرزنشینان غیور و فداکارند و همیشه پشتیبان ما بوده و هستند. ان شاء الله مشکلات آن‌ها زودتر حل شود.

سردار "احمدعلی گودرزی" در نشستی  با فرماندهان مرزبانی استان هرمزگان در هفته ی اول شهریورماه، گفت: مرزبانان با تاسی از آموزه‌های دینی، درس‌ها و عبرت‌های قیام اباعبدالله (ع)، برای موفقیت در مراحل زندگی کاری و شخصی باید این ویژگی‌ها را نصب العین خود قرار دهند.  فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه باید با کمترین امکانات بیشترین بهره دهی را انجام داد، تأکید کرد: مبارزه با قاچاق، مهمترین اولویت خدمتی مرزبانان در استان هرمزگان است، زیرا ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و ضربه به تولید ملی در کشور مربوط به معضل قاچاق است.  سردار "گودرزی" فرمانده مرزبانی ناجا  از تعدادی از مرزبانان شجاع پایگاه دریابانی ابوموسی که در پاسخ به تعدی گارد ساحلی کشور امارات، ظرف چند ساعت با پاسخ قاطع و توقیف دو فروند شناور غیرمجاز  کشور بیگانه، موجب اقتدار مرزبانی نیروی انتظامی شدند، قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها