جهش تولید میگوی پرورشی در هرمزگان، بیش از سه هزار نفر اشتغال ایجاد می کند



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: با اقدام های توسعه ای ، ۱۰هزار تن میگو در مزرعه‌های پرورشی استان تا پایان سال جاری تولید می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، عبدالرسول دریایی گفت: این جهش تولید میگوی پرورشی در هرمزگان، برای افزون‌بر سه هزار نفر نیز اشتغال ایجاد می کند.وی بیان داشت: این سایت‌های پرورش میگو در حال ساخت است که روند آن به منظور سرعت بخشیدن برای رسیدن به تولید پیگیری می‌شود و برخی تا اواخر شهریورماه و بقیه پایان سال جاری یه بهره‌برداری می‌رسند.این مسوول خاطر نشان کرد: همچنین امسال در بخش پرورش میگو ۱۴طرح پرورش، ۱۱طرح تکثیر، ۴طرح برق‌رسانی به سایت‌های پرورشی، ۹ طرح پرورش‌ماهی در دریا و یک طرح تکثیر این نوع آبزی با اشتغال ۱۸ هزار و ۳۲ نفر به بهره‌برداری می‌رسد. وی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های سال جهش تولید، افتتاح ۴۲ طرح شیلاتی شامل، ۳۹طرح آبزی پروری و ۳طرح در بخش صید و صیادی است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: ۲۸هزار و ۶۱۴تن آبزیان پرورشی در این استان تولید شد که با اقدام‌های جدید در سال جاری این میزان به ۳۴هزار و ۸۵۰تن افزایش می‌یابد. دریایی یادآور شد: با افزایش روند گسترش مزارع پرورش میگو در استان، به زودی شاهد رونق بخشیدن به این صنعت خواهیم بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها