راه‌های جلوگیری از ابتلا به کرونا در سفر



ابتلا به کرونا در سفر، موضوعی است که هشدارهای زیادی در خصوص آن می شنویم.

 

به گزارش صبح ساحل، بنابراعلام تورگردان، به دلیل تعطیل شدن بسیاری از بخش‌های زندگی و ماندن در قرنطینه افراد بیش از پیش نیاز به سفر را در خود احساس می‌کنند. با وجود مخاطراتی که ممکن است داشته باشد، به دنبال راه‌هایی هستند که بدون خطر بتوانند به سفر بروند و از اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا جلوگیری کنند. واقعیت این است که با رعایت نکات ایمنی که در ویروس کرونا خودنمایی می کند، می‌توان سفری ایمن را تجربه نمود. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که در شهرهای پر گردشگر سلامت شما را نسبت به ابتلا به کرونا در سفر تامین می‌کند. با ما همراه باشید.

 

سفرهای ساحلی امنیت بیشتری دارند

همانطوری که تاکنون همه به خوبی دریافته‌اند بیشترین آمار ابتلا به کرونا در سفر و سایر موقعیت‌ها، در فضاهای بسته اتفاق می‌افتد. رفتن به کنار ساحل، به شرط نبودن ازدحام یکی از ایمن‌ترین انواع سفر است. سفر به سواحل جنوبی کشور به دلیل گرم بودن هوا در این شرایط ریسک کمتری دارد. در تور کیش، قشم، چابهار و شهرهای ساحلی می توان کنار ساحل نشست، پیاده روی کرد و از منظره طلوع و غروب آفتاب لذت برد. با رعایت فاصله اجتماعی از هر گونه احتمال انتقال ویروس مطمئن خواهید شد. در کنار سواحل معمولا تفریحاتی همیشگی مثل دوچرخه سواری و موتور سواری در فضای باز امکان پذیر است. در شهرهایی مثل کیش مسیرهای مخصوص برای این منظور در نظر گرفته شده و همه افراد برای جلوگیری از تصادف هم شده، فاصله اجتماعی را در این اماکن رعایت می کنند. تفریحات آبی همچون شاتل سواری، پاراسل سواری، اسکی و تفریحاتی از این دست یا به صورت انفرادی برگزار می شود یا چند نفر که با هم همسفر هستند در آن شرکت می کنند. این تفریحات نیز خطر ابتلا به کرونا در سفر را کاهش می دهند.

 

تفریحات روباز هم جذاب ترند هم ایمن تر

در انتخاب مقصد سفر به دنبال شهرهایی بروید که تفریحات روباز بیشتری داشته باشند. این اماکن ممکن است فضاهای زیارتی باشند. برای نمونه در راس تور مشهد، زیارت حرم امام رضا قرار دارد که به راحتی می توان در فضای باز صحن ها از آن استفاده برد. در هنگام مشرف شدن به حرم امام رضا توصیه می شود زائران صحن ها را برای نشستن و زیارت انتخاب کنند و تا جایی که می‌توانند از رواق ها و به خصوص بقعه مطهر فاصله بگیرند. بهتر است به توصیه خادمان توجه داشته و از مناطقی که ازدحام بیشتری دارد فاصله بگیرند. از دیگر تفریحات مشهد بازار و خرید است. در این خصوص هم توصیه می شود به جای مراجعه به مراکز خرید سرپوشیده و پاساژها به سراغ مراکز خرید خیابانی مثل بازارهای جنت، بازار سعدی، خیابان دانشگاه، هاشمیه، ۱۷ شهریور، طلاب و غیره بروند. پردیس های سینمایی و مجموعه های آبی که فضاهایی محصور و سرپوشیده می باشند به کلی تعطیل شده‌اند. می‌توان به سراغ مراکز تفریحی روباز مثل چالیدره، پارک ها و بوستان های جنگلی و دیگر تفریحات روباز این شهرهای بزرگ رفت.

در شهرهایی مثل کیش نیز هم اکنون جُنگ های شبانه تجمیع شده اند و همه جُنگ ها به صورت گلچین و یکجا در مرکز خلیج فارس کیش در فضایی روباز برگزار می شود. توصیه می شود از جشن های کشتی های تفریحی که در طبقات پایین کشتی برگزار می شود، اجتناب کنید و تنها از فضای عرشه کشتی لذت ببرید.

 

استفاده از ماسک و شیلد در همه حال

مهمترین نکته برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در سفر، زدن ماسک و شیلد و به همراه داشتن اسپری یا ژل ضدعفونی کننده است. اگر برای رفتن به تور مسافرتی هواپیما را انتخاب کردید، حتما این موارد را رعایت کنید. در قطار نگرانی کمتر است چرا که هر کوپه در شرایط فعلی در اختیار دو نفر قرار می گیرد تا فاصله اجتماعی رعایت شود. می توان درطول سفر خودتان در کوپه ای اختصاصی بنشینید و از هر گونه ارتباط با دیگران به دور باشید. در هنگام ورود و خروج از قطار حتما ماسک و شیلد بزنید و دست هایتان را بعد از لمس هر شی حتما ضد عفونی کنید. در هنگام رفت و آمد در شهرها اگر از مترو یا  وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید حتما فاصله اجتماعی را جدی بگیرید.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها