دیدار مدیرعامل شرکت آبفا هرمزگان با نماینده مجلس

سرقت تاسیسات برق علت قطعی‌های مکرر آب سرخون/ اجرای 72 طرح آبرسانی در حوزه مرکزی هرمزگان



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از اجرای ۷۲ طرح آبرسانی در بخش مرکزی(بندرعباس، خمیر، حاجی‌آباد و قشم) با اعتباری بالغ بر ۴۱۹ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، امین قصمی در نشستی با احمد مرادی نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان‌های بندرعباس ۳۷ طرح، حاجی‌آباد ۱۴ طرح، خمیر ۱۲ طرح و ۹ طرح نیز در شهرستان قشم قرار دارد، افزود:تاسیسات فعلی جوابگوی تامین آب مشترکان روستاهای شمال و شمال غرب بندرعباس نیست که در این رابطه پروژه خط انتقال جدید با اعتباری افزون بر۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفا هرمزگان افزود: این استان به طور ذاتی با کمبود آب مواجه است و برخی از مشکلات پیش‌بینی نشده از جمله خرابی تاسیسات، قطعی برق، شکستگی لوله‌ها و سرقت از تاسیسات برقی از جمله دلایل این قطعی‌ها هستند.

قصمی همچنین فرسودگی شبکه توزیع به ویژه در مناطق روستایی را از دیگر دلایل افت فشار آب عنوان کرد و عنوان کرد: در حال حاضر ۶ هزار کیلومتر از شبکه آب روستایی فرسوده است که اصلاح آن مستلزم رفع مشکل همیشگی کمبود اعتبار و منابع مالی لازم است.

وی در تشریح مشکلات روستاهای حوزه مرکزی، دلایل قطعی‌های مکرر آب در منطقه سرخون را سرقت تاسیسات برق چاه ها و ایستگاه‌های پمپاژ بیان کرد و یادآور شد: شهرک‌های جدید روستایی بدون زیرساخت آبرسانی است که شهرک گیاهدان قشم یکی از این نمونه‌هاست.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، اجرای زیر ساخت آب این شهرک در حوزه وظایف آبفا نیست اما آمادگی داریم شبکه آبرسانی شهرک گیاهدان را بصورت مشارکتی با اهالی اجرا کنیم.

وی همچنین به مشکلات ۲ آبشیرین کن سوزا و گوران نیز اشاره کرد که توسط بخش خصوصی اداره می شود و ادامه داد: تعدادی از روستاهای جزیره قشم از جمله گیاهدان، پی پشت وتورگان بدون شبکه آبرسانی هستند که عملیات آن در حال اجراست.

قصمی  از آمادگی این مجموعه برای اجرای طرح های مشارکتی در قالب اصلاح و اجرای شبکه توزیع آب روستایی و شهرک‌های جدید خبر داد و گفت: در صورت آمادگی دهیاران و به منظور تسریع در روند آبرسانی، بخشی از طرح‌های این حوزه به صورت مشارکتی انجام خواهد شد.

پیگیری مشکلات دهیاران و شوراها 

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دراین زمینه دهیاران و شوراها مشکلات خود را به ما منتقل می‌کنند که بر حسب وظیفه ما نیز این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

احمد مرادی در این رابطه به مشکلات آب روستاهای بندرعباس، قشم، حاجی آباد و خمیر اشاره کرد و ابرازداشت: شرکت آب و فاضلاب نیز تلاش‌های زیادی کرده که مشارکت مردمی می‌تواند به سرعت‌بخشی در طرح‌ها کمک کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها