۹۴ کارگاه در قشم برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند



رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قشم گفت: ۹۴ کارگاه برای دریافت ۷۲ میلیارد ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، حسن سازگار روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر قشم افزود: تا کنون چهار میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال به ۱۶ کارگاه با اشتغال ۳۶ نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین پرونده ۴۶ طرح در شعب مختلف بانک‌های عامل قشم با اشتغال ۳۱۹ نفر و مبلغ ۴۵ میلیارد و۷۸۰ میلیون ریال تسهیلات در حال تکمیل است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قشم تصریح کرد: به ازای هر عضو ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات به منظور پرداخت حقوق و مزایا و حفظ نیرو  به کارگاه‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: مسولان کارگاه‌ها می‌توانند برای تمام کارگران خود، شامل کارگران دارای بیمه یا بدون آن، در این سامانه ثبت نام کنند.

سازگار ادامه داد: به ازای هر کارگر بدون بیمه نیز ۶۰ میلیون ریال به کارگاه‌ها پرداخت می‌شود. ببه هر راننده تاکسی نیز ۶ میلیون ریال پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به «کسب وکارهای بیمه نشده» را تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ تمدید کرد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قشم گفت: متقاضیان می توانند در مهلت یاد شده به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir/  مراجعه و روند ثبت نام برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا را دنبال کنند.

وی افزود: یکی از موانع پیش رو برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا، شرط «نداشتن چک برگشتی» بود که کارگروه این شرط را از مقررات پرداخت تسهیلات بانکی مستثنی کرد تا روند پرداخت تسهیلات کرونا به متقاضیان و صاحبان کسب و کارها تسهیل شود.

شهرستان قشم شامل جزایر قشم، لارک و هنگام با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در میان آب های خلیج فارس قرار دارد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها