افزایش 90 درصدی قیمت کره/ کره سهمیه‌بندی شد



به گفته ی رییس اتحادیه سوپرمارکت ها، قیمت کره 90 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین بررسی ها نشان می دهد کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کره به صورت سهمیه بندی  به فروش می رسد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تجارت نیوز، تولید «کره ملی» در فضای مجازی بسیار سروصدا کرد و برخی کاربران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. شنیده‌ها حاکی از آن است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کره سهمیه بندی شده است. به طوری که به هر فرد یک کره 100 گرمی تعلق می گیرد.

افزایش 90 درصدی قیمت کره

در همین حال رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها از افزایش 90 درصدی قیمت کره از دو روز گذشته خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته کره در بازار نایاب بود و حالا طی دو روز گذشته قیمت کره 100 گرمی به هشت هزار تومان رسیده است. علت سهمیه‌بندی کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز این است که برخی فروشگاه‌ها کره را با قیمت قبل عرضه می‌کنند و به همین دلیل باعث هجوم مردم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است. سعید درخشانی افزود: قیمت کره 100 گرمی در دو روز گذشته چهار هزار و 500 تومان بود. حالا با افزایش قیمت‌ها ممکن است در این فروشگاه‌های زنجیره‌ای به هر فرد تنها یک کره 100 گرمی بدهند.

علت نایاب شدن کره حیوانی

به گزارش صبح ساحل،  علت نایاب شدن کره حیوانی نیز دو عامل دارد. یک عامل به «کمبود ارز» در کشور باز می‌گردد و عامل دیگر ممنوعیت اخیر واردات آن است. از سوی دیگر در سال‌های اخیر هرگز کره در ایران تولید نشده و نیاز صنعتگران از کشورهایی همچون امارات و ترکیه تامین شده است.

کره یک سال است که دیگر به کشور وارد نمی‌شود

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در چند روز گذشته از وارد نشدن کره از سال گذشته خبر داد و گفت: از خرداد سال گذشته تاکنون یک کیلو کره هم وارد نشده است اما اولین محموله کره ملی از هفته آینده وارد بازار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها