4 فوتی جدید در هرمزگان/ ۱۶ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته ۴ مورد فوتی جدید بر اثر کرونا در استان ثبت شده است که مجموع فوتی‌های استان را به ۷۲۹ نفر می‌رساند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: اکنون ۲۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۶ نفر در آی سی یو و ۱۸ نفر بدحال هستند.
وی افزود: ۱۶ کودک مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰ نفر در بخش‌های عمومی و ۶ نفر در آی سی یو بستری هستند که این کودکان از بازه سنی ۲۱ روزه تا ۱۰ ساله هستند که نشان دهنده لزوم مراقبت از کودکان هم در زمینه ابتلا و انتقال کرونا است.
دکتر فرشیدی افزود: البته این کودکان تست کرونای مثبت ندارند، اما بر اساس علایم و سی تی اسکن، کرونایی تشخیص داده شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هفته گذشته ۳۲۹ بیمار جدید با علایم حاد تنفسی بستری شدند که ۶۰ درصد آزمایش کرونای مثبت داشتند و ۴۰ درصد بر اساس علائم و سیتی اسکن بیمار کرونایی تشخیص داده شدند که نسبت به هفته پیشتر ۷ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: روند فوت بیماران کرونایی در استان کاهشی است.
دکتر فرشیدی گفت: به طور میانگین در هفته گذشته روزانه ۴۷ نفر بستری و ۳۹ نفر ترخیص شدند و از افراد بستری شده روزانه ۵ نفر در آی سی یو بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: شهرستان‌های بستک، پارسیان، جاسک و میناب در وضعیت قرمز هستند و فقط شهرستان بوموسی سفید است و بقیه شهرستان‌ها زرد هستند.
دکتر فرشیدی گفت: در شش ماه و نیمی که از شیوع کرونا می‌گذرد بیش از ۶۲ هزار آزمایش کرونا گرفته شده که هرمزگان رتبه بسیار خوبی در بین استان‌ها در این زمینه دارد.
وی افزود: مرحله دوم سنجش میزان ابتلا و تراکم ویروسی نیز در استان آغاز شده که به صورت تلفنی با افرادی تماس گرفته می‌شود و آزمایش خون گرفته می‌شود که انتظار می‌رود شهروندان همکاری کنند.
دکتر فرشیدی گفت: واکسن آنفولانزا از هفته اول مهر فقط برای گروه‌های خاص تعیین شده در استان توزیع می‌شود و انتظار می‌رود مردم به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: با توجه به نبودن واکسن مناسب کرونا، باید یاد بگیریم که از ورود این ویروس به بدن جلوگیری شود، زیرا این ویروس در بیرون از بدن پس از مدتی از بین می‌رود.
وی گفت: بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی نشان میدهد وضعیت استفاده از ماسک بویزه در بندرعباس در مقایسه با استان‌های دیگر وضعیت خوبی دارد.
دکتر فرشیدی افزود: اگر مردم اینگونه شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند شاید بتوان پاییز کم خطری را پشت سر گذاشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در این هفته گرچه در تعداد بیماران بستری و فوتی‌ها کاهش داشته ایم اما شمار بیماران سرپایی مراجعه کننده مختصری افزایش پیدا کرده و این ممکن است منجر به افزایش بیماران بستری و فوتی‌ها در هفته‌های آینده شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها