تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی اولویت ملی سازمان ایدرو است



به گزارش صبح ساحل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی اولویت و دغدغه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) است.

امیر بیات روز شنبه در بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی و نشست با مجری این طرح  افزود: برای ایدرو به عنوان نخستین سازمان توسعه‌ای که بیش از نیم قرن به طور مستمر در حال اجرای طرح های عظیم و حیاتی کشور است شتاب بخشی و تکمیل این پروژه دغدغه و اولویت ملی است.

وی بیان کرد: به طور خاص تجربه و دانش انباشته ایدرو در اجرای فازهای ۱، ۶، ۷، ۸، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی مزیت و سرمایه ملی است که در سایه اعتماد وزارت نفت به توان متخصصن داخلی در فاز ۱۴ بیشترین تبلور و نمود پیدا کرده‌است.
بیات با اشاره به ثبت رکوردهای افتخارآمیز در بخش دریایی و ساخت سکو و سازه‌های دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی به وسیله متخصصان داخلی در شرکت‌های تابعه ایدرو افزود: این سازمان در مقام راهبر کنسرسیوم سازندگان فاز ۱۴ نگاه و دغدغه کلان خود را نهایت همگامی با وزارت نفت و دقت و سرعت در اجرای این پروژه عظیم ملی در شرایط ویژه جنگ اقتصادی کنونی می‌داند.
بیات همچنین خواستار ادامه پشتیبانی وزارت نفت از کنسرسیوم سازندگان به طور تمام ایرانی فاز ۱۴ با اعمال پیشنهاد دانشگاه صنعت نفت در مورد تکمیل برآوردهای کارشناسی احداث این پروژه عظیم ملی شد.
 مجری پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز با  ابراز رضایت از اقدام‌های ایدرو در اجرای درخور تقدیر بخش دریایی پروژه و نیز پویایی و تحولات مثبت ماه‌های اخیر، استمرار تعامل و همکاری وزارت نفت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را مورد تاکید قرار داد.

محمد مهدی توسلی پور همچنین خواستار حداکثر شتاب بخشی به فرآیندهای اجرای عملیات احداثی و نیز هم‌افزایی دو چندان شرکت‌های کنسرسیوم و تسهیل فعالیت‌های پیمانکاران فرعی شد.
در این دیدار همچنین مسئولان اجرایی کنسرسیوم و IPMI گزارش‌های لازم را ارائه دادند.

قرارداد توسعۀ فاز ۱۴ پارس جنوبی میان شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرما و کنسرسیومی متشکل از مپنا، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، شرکت ملی حفاری، شرکت پایندان، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، ایزوایکو، ماشین‌سازی اراک و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان لیدر کنسرسیوم منعقد شده‌است. 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها