آرامی، نماینده مردم هرمزگان:

وزارت کشور، با یک دیدگاه جناحی از کنار تخلف‌های شهرداری‌ها می‌گذرد



عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس، از طرح سوال خود از وزیر کشور پیرامون دلیل عدم نظارت این وزارتخانه و و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر عملکرد شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مصوبات آنها خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خانه ملت، منصور آرامی، در تشریح سوال خود از وزیر کشور، گفت: متاسفانه برغم اینکه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و در استان‌ها نیز استانداری‌ها و فرمانداری‌ها وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مصوبات آنها را برعهده دارند، اما این روزها در برخی شهرداری‌های سراسر کشور شاهد ایجاد فساد گستره‌ای هستیم تاجاییکه دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

 چرا شهرداری‌های کشور به محلی برای ارتکاب فساد تبدیل شده‌اند؟

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دامنه بروز فساد در شهرداری‌ها به گونه‌ای گسترش یافته است که تعدادی از مسئولان شهرداری‌ها با اتهام ارتکاب فساد بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که وزارت کشور و اداره کل بازرسی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که مسئول اصلی نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها هستند، عملکرد خوبی در این زمینه نداشته و هیچ نظارتی بر فعالیت آنها ندارند و می‌توان گفت با یک دیدگاه جناحی از کنار تخلف‌های صورت گرفته در شهرداری‌ها می‌گذرند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: سوال بنده از وزیر کشور این است که چرا این وزارتخانه و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نظارت دقیقی بر عملکرد شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مصوبات آنها نداشته‌اند که قرار است در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح شود و بنده در آنجا جهت استماع پاسخ وزیر حضور پیدا کنم.

گفتنی است؛ عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در در جلسه علنی مجلس (16شهریورماه) گفت: ما باید صدای دغدغه مردم را در بازگشایی مدارس به مسئولین برسانیم. بیش از هفت ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و مسئولین وزارت آموزش و پرورش اقداماتی انجام دادند تاسف آور است که در یک تصمیم ناگهانی اعلام می‌شود از ۱۵ شهریورماه تمامی مدارس به طور کامل بازگشایی می‌شوند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها