آتش سوزی به اراضی ملی در منطقه حفاظت شده گنو خسارت وارد کرد



آتش سوزی در منطقه حفاظت شده گنو به مقدار تقریبی ۸ هکتار از اراضی با درخچه های مختلف خسارت وارد کرد.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالرضا دهقانی» ، رئیس منطقه حفاظت شده گنو  گفت: پس از مطلع شدن از وقوع آتش سوزی در منطقه، محیط بانان پاسگاه دوم و سوم سرمحیط بانی شهید محمد دهقانی به همراه جمعی از افراد محلی با استفاده از امکانات اطفاء حریق ؛ مشک آب پاش، دمنده، پس از سختی‌های فراوان به دلیل صعب العبور بودن منطقه حادثه اطفا حریق را شروع کردند که در این مرحله آتش سوزی نسبتاً مهار شد.

دهقانی افزود: در این مأموریت فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به همراه جمعی از علاقمندان به طبیعت و ورزشکاران هیأت کوهنوردی در محل حادثه حاضر شدند که در این مرحله آتش سوزی بطور کامل مهار شد. وی ادامه داد: در این آتش سوزی تعداد ۴۰۲ اصله بادام وحشی، ۲۰ اصله انجیر وحشی، ۱۵۰ اصله زیتون و مقدار تقریبی ۸ هکتار از اراضی با درخچه های مختلف خسارت دیدند.

 گفتنی است در خردادماه سال جاری، آتش سوزی در حوالی روستای چاهو حدود ۴ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده گنو را به خاکستر تبدیل کرد. معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: علت این آتش سوزی را سهل انگاری و روشن کردن آتش به دست گردشگران بوده است که گرمای هوا تاثیر زیادی برروی گسترش آتش سوزی داشته است.

«عکس تزیینی است»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها