جزای قتل عمد نجفی؛ تنها حبس است



وکیل مدافع محمدعلی نجفی توضیحاتی را پیرامون رأی امروز هیأت عمومی دیوان عالی در خصوص پرونده موکلش ارائه کرد. همچنین دادستان کل کشور  جرم نجفی را  قتل عمد دانست.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی، با اشاره به حکم صادره برای موکلش اظهار کرد: دادگاه برای موکل بنده ۶ سال و نیم حبس صادر کرده است. وی ادامه داد: ما در باب بحث تعدد جرایم تقاضای بند خ ماده ۱۲ قانون کاهش مجازات تعزیری را صادر می‌کنیم تا مجازات از ۶ سال و نیم حبس به زیر ۳ سال برسد. گودرزی تصریح کرد: البته از آنجایی که موکل بنده سلاحش را به آگاهی تحویل داده است، می‌توانیم به این موضوع اعتراض کنیم تا حکم یک سال و ۳ ماه حبس موکلم از بین برود. وکیل محمدعلی نجفی گفت: ما فرجام خواهی خود را منتشر می‌کنیم و باید بگویم که دفاعیات ما از آقای نجفی به پایان نرسیده، بلکه در راه جدیدی آغاز شده است.

دادستان کل کشور: نجفی مرتکب قتل عمد شده است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به جلسه امروز بیان کرد: آقا در اظهارات خود گفته که قضیه را تمام کنیم، منتظر مانده تا فرزند از خانه خارج شود، خانم وارد حمام شود و با توجه به اینکه شب قبل درگیری شدید داشته‌اند و انتخاب حمام برای جنایت کاملا حساب شده بوده است. وی ادامه داد: آقا منتظر بوده خانم وارد حمام شود و اسلحه را مسلح می‌کند، اگر بنای ترساندن داشته می‌توانست در اتاق هم او را بترساند و فقط اسلحه را به او نشان دهد، اما اسلحه را برداشته و از ضامن خارج کرده است. آیا این نشان از اراده و تصمیم آقا ندارد؟

دادستان کل کشور با اشاره به اظهارات نجفی گفت: او خودش گفته قصد کشتن نداشته است، اما برداشتن اسلحه، توجه به اینکه اسلحه چیست خود مؤلفه است، مگر این آدم اسلحه شناس نبوده است؟ سپس او وارد حمام شده و فرض کنیم قصد ترساندن داشته و برای قوی‌تر کردن ترساندن، گلوله‌ای هم شلیک می‌کند مانند تیر هوایی زدن پلیس، اما اگر این آقا قصد ترساندن داشته با یک شلیک می‌ترساند، چرا ۵ تیر شلیک کرد؟ وی گفت: متهم گفته که کارد به استخوانم رسیده بوده و به همین دلیل تصمیم جنایی گرفته است و همچنین گفته است که اختلافات بسیاری داشته‌اند. دادستان کل کشور گفت: مجموع مؤلفه‌های مندرج در بند ب ماده ۲۹۰ موجود است و به نظر من قتل عمد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها