بسکتبالیست آینده دار هرمزگانی

می‌خواهم با شهرداری روزهای خوبم را ادامه دهم



باوجودی این که دو پیشنهاد خوب برای بازی کردن در  دو تیم مطرح کشور را داشت در تیم شهرداری ماند تا با نارنجی پوشان  افتخارات خودش را ادامه دهد.  خانواده ای کاملا بسکتبالی دارد و پدرش ، دایی هایش و همین طور عمو و شوهر عمه‌اش  از بهترین های بسکتبال استان بوده اند. گفت و گو اختصاصی صبح ساحل را با این بسکتبالیست آینده دار هرمزگانی با هم  می خوانیم. 

  لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

اسحاق حاتمی فر هستم متولد چهاردهم شهریور ۱۳۷۹ در جزیره قشم 

  از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟

از سن ۶ سالگی به ورزش و رشته بسکتبال روی آوردم.

  بسکتبال بازی کردن را با چه تیمی شروع کردید ؟ 

با تیم استقلال قشم و زیر نظر احسان قادری بسکتبال را شروع کردم.

  مربیان خودت را معرفی کنید؟ 

احسان قادری،رضا هنگام پور و خدا مراد بهرام زاد مربیانی هستند که برای بنده خیلی زحمت کشیده اند و به غیر از این عزیزان مربی های زیادی بودند که در مقاطع مختلف برای من زحمت کشیده اند.
 

 خانواده هم اهل ورزش هستند و در موفقیت های شما چقدر نقش داشته اند؟ 

من در خانواده کاملا ورزشی و بسکتبالی متولد شدم. پدرم و دایی هایم و همین طور عمو و شوهر عمه ام از بهترین های بسکتبال استان بوده اند. و خانواده بزرگترین نقش در موفقیت های من داشته اند و تمام موفقیت هایی که تا به الان چه در زندگی و چه در ورزش کسب کرده ام را  مدیون خانواده ام هستم.

  اوضاع بسکتبال را در هرمزگان چگونه ارزیابی می کنید ؟

بسکتبال در هرمزگان یکی از پر افتخارترین رشته های ورزشی  محسوب می شود و در شهر های استان هم استعداد های زیادی هستند که می توان  در بالا ترین سطح کشور بازی کنند.  این استعداد ها نیاز به حمایت از سوی هیات بسکتبال دارند که متاسفانه در این چند سال اخیر من این حمایت ها را کمتر دیده ام . 

  طرفدار کدام تیم بسکتبال خارجی هستید؟

هر تیمی که جیمی باتلر در آن بازی کند. 

  برای موفقیت های بیشتر چه برنامه ای دارید؟

برنامه های زیادی برای پیشرفت خودم در بسکتبال دارم. در حال حاضر مهمترین برنامه ام این است که در تیم شهرداری موفق عمل کنم و تلاش کنم تا تیم استانم موفق باشد چون با موفقیت این تیم نه تنها من بلکه خیلی از استعداد های دیگر استان می توانند  گام های بلندی برای موفق شدن بردارند. 

  برنامه های هیات بسکتبال برای پیشرفت بسکتبالیست ها چگونه می بینید؟ 

در این چند وقت اخیر متاسفانه من هیچ برنامه ای از هیات بسکتبال ندیده ام و تنها چند باشگاه و یا  شخص هایی هستند که در استان برای بسکتبال کار می کنند.  شاید  وضعت اقتصادی کشور باعث دلسرد شدن مسئولین و دلسوزان بسکتبال استان شده است.  امیدوارم هر چه زودتر این مشکلات در هیات بسکتبال حل بشود  و مسئولین با دلگرمی بیشتر برای بسکتبال تصمیم بگیرند.

  از مسوولان ورزش استان چه انتظاری دارید ؟

بسکتبال در استان ملی پوش های زیادی داشته و همیشه برای استان افتخار آفرینی کرده اند . انتظارمن بسکتبالیست از مسوولان این است که نگاه ویژه تری به  بسکتبال داشته باشند تا بسکتبال در بالا ترین سطح کشور به جایگاهی که حق بسکتبال این استان است برسد.

   اسم تعدادی از هم بازی های خود را بگوئید ؟

واعظ محمودی نسب،عبدلصمد سرودی،امید قاری نژاد،محمد امین درویش نژاد،محمد یزدان پناه و نیما راهی زاده تعدادی از هم بازی های من هستند. 

  در تیم های منتخب استان هم بازی کرده اید؟ 

بله در تمام رده های سنی برای منتخب استان بازی کرده ام از مینی گرفته تا امیدهای استان 

  چطور شد که به تیم شهرداری بندرعباس دعوت شدید ؟ 

با درخشش در تیم منتخب استان و حضور در تیم ملی جوانان و این که  رضا هنگام پور سرمربی تیم شهرداری روی ما جوان ها حساب ویژه ای باز کرده است.

  از شروع فعالیت تیم بسکتبال شهرداری تا رسیدنش به لیگ برتر بگوئید؟ 

شهرداری بندر عباس با تلاش های همه جانبه رضا هنگام پور و حمایت های ویژه شهردار در لیگ دسته دوم کشور شرکت کرد. با تیم خوبی که هنگام پور تشکیل داد در لیگ دسته دوم به قهرمانی رسیدیم و به لیگ دسته اول صعود کردیم. در لیگ دسته یک هم خدا راشکر توانستیم خوب کار کنیم و با تیم بسیار خوب و همدلی که داشتیم توانستیم به مقام دوم برسیم و به لیگ برتر صعود کنیم. در سوپر لیگ کشور هم توانستیم جزو ۸ تیم اول کشور باشیم که برای سال اول یک افتخار خوبی برای استان بود.

  اوج بسکتبال شما با کدام تیم و در زمان کدام بازیکنان بود؟

به نظر خودم برای به اوج رسیدن کلی راه پیش رو دارم و زمانی می فهمم به اوج رسیده ام که به هدف هایم رسیده باشم.

  چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

قهرمانی غرب آسیا (جوانان)، مقام ششم آسیا (جوانان)، حضور در تیم ملی سه به سه جوانان ایران ، دو قهرمانی در کشور ، سه نایب قهرمانی کشور و چهار بار هم مقام سوم در کشور از افتخارات ورزشی‌ من می باشد. 
 

 دوره مربیگری هم  گذرانده اید؟ 

تاکنون در دوره ای شرکت نکرده ام.

  بهترین های فعلی بسکتبال هرمزگان را نام ببرید ؟

بازیکن خوب و افتخار آفرین در حال حاضر زیاد داریم  و در حال حاضر خیلی از آن ها در بالاترین سطح کشور بازی می کنند ک از بهترین ها می توان از پوریا سالاری و واعظ محمودی نسب اسم ببرم.

  الگوی شما در ورزش چه کسی بود ؟

الگوی بسکتبالی من در بچگی  عبدالصمد سرودی بود و تا به الان الگوی اخلاق من می باشد. 

  از بسکتبال مدارس بگویید ، آیا مثل دوران خودتان شاداب می باشد. چکار باید کرد تا بسکتبال مدارس دوباره پویا شود؟ 

دوران مدرسه دورانی است که می توان  استعداد های ورزشی  را گلچین کرد و به نظر من اگر در بخش بسکتبال این اتفاق بیفتد کمک بزرگی برای بسکتبال پایه می شود.  بسکتبال در مدارس همیشه شوق خاص خودش را دارد و من فکر می کنم همیشه دانش آموزایی که به این رشته علاقه دارند با شوروشوق  این رشته را بازی می کند. بسکتبال یک رشته دانشگاهی است و کمی با حمایت و کشف استعداد  می توانند موفق تر باشد.‌
 

 بهترین مربیان استان را معرفی می کنید ؟

مربیان خوب و با دانش در استان زیاد داریم و از بهترینها می توانم از رضا هنگام پور،احسان قادری،جواد زارعی،علیرضا مصفاو خدامراد بهرام زاد نام ببرم و همچنین یکی از مربیان با دانشی که در حال حاضر دوران خوبی را بعد از تصادفی که کرد به سر نمی برد و متاسفانه دوران سختی راپشت سر می گذارد محمد زرنگاری است  که آرزوی بهبودی هر چه سریعتر برای این مربی فهیم و با دانش دارم. همچنین در رده پایه هم مربیان بسیار خوبی داریم که می توانم از  ناصر عباس زاده،نوید رجبی،محمود تختی،عیسی ملاحی،محمد غلامی،فرزاد و فرهاد آغری و وحید محمدی نام ببرم.
 

 صمیمی ترین دوست بسکتبالی خود را نام ببرید؟

صمیمی ترین دوستم در بسکتبال و هم در تمام شرایط زندگی من واعظ محمودی نسب است. 

  قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

بهترین خاطره ورزشی من مربوط به  زمانی است که  توانستیم با تیم شهرداری بندر عباس تیم مهرام تهران را با تمام ستاره‌ ها و ملی پوش هایش  شکست دادیم .

  تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

زمانی که قبل از اردوی تیم ملی در مسابقات استانی بین تیم های استقلال زرین و آرش قشم از ناحیه ی مچ پا مصدوم شدم و به سختی در اردو های تیم ملی حضور پیدا کردم. و این مصدومیت همیشه مثل یک خاطره بد در ذهن من مانده است. 

 به عنوان یک بسکتبالیست حرفه ای چه توصیه ای به بسکتبالیست های جوان دارید؟

بسکتبالیست ها همیشه  نیمه پر لیوان رو ببینند و در سخت ترین شرایط به پیشرفت فکر کنند. متاسفانه ما نه تنها در استان خودمان بلکه در کل کشور از خیلی از امکانات محروم هستیم ولی هیچ وقت این نباید بهانه ای برای پیشرفت نکردن باشد. 

  بهترین مربی کنونی ایران؟

نمیشه فقط اسم یک مربی را برد چون مربی خوب در ایران زیاد داریم. ولی در حال حاضر کسی که در راس قرار دارد و سرمربی تیم ملی است مهران شاهین طبع است. 

  بهترین مربی دنیا از نظر شما؟ 

من عملکرد تیم گلدن استیت را با مربیگری استیو کر دوست دارم و از نظر من استیو کر یکی از بهترین مربیان دنیا است.

  زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست؟ 

هرمزگان و مخصوصا قشم جا های زیبا و دیدنی زیاد دارد. تماشای دلفین ها در دریا می تواند  خیلی قشنگ باشد و زیبا ترین جای استان از نظر من جزیره هنگام است.

  اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

اوقاعت فراغت خودم را بیشتر با دور همی با دوستان و والیبال بازی کردن سپری می کنم.
 

 وحرف آخر...

حرف آخر این که همیشه کسانی هستند  که هیچ وقت جایگاه و مقام برایشان  مهم نبوده و فقط با تمام وجود به خاطر عشقی که به بسکتبال دارند برای آن زحمت کشیده اند و با تمام وجود برای بسکتبال کار کرده اند ولی هیچ وقت  در هیچ جا دیده نشده اند. باید قدر این چنین افراد را دانست و به سادگی از کنار آن ها نگذریم.  برای بسکتبال من افرادی زحمت کشیده اند که من همیشه مدیون آن ها هستم زیرا اين افراد بدون هیچ منتی  برایم زحمت کشیده اند .  از  عمار کماتی و  عبدلصمد صغیری تشکر می کنم بابت همه  زحمت هایی که برای من و همه  جوانان  بسکتبال می کشند. و این موضوع را در مورد تمدید قراردادم این فصل با شهرداری  هم بگویم که  من پیشنهاد های زیادی داشتم که دو تای آن  از تیم های مطرح کشور بودند ولی ماندن را در  تیم شهرداری بندر عباس ترجیح دادم چون با این تیم توانستم در  کشور مطرح تر بشوم  و روزهای خوبی را با این تیم سپری کرده ام  و امیدوارم که تصمیم درستی گرفته باشم و این روزهای خوب ادامه داشته باشد. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها