آخرین وضعیت بازار بورس 30شهریورماه/ شروع معاملات با افت ۱۰ هزار واحدی همراه بود



بازار سرمایه امروز در شروع معاملات با اُفت شاخص کل همراه بود. همچنین امروز عرضه اولیه‌ی و سپهر از ساعت 13 تا 17 انجام می‌شود.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروز یک شنبه ۳۰ شهریور شاخص کل بورس در شروع معاملات با اُفت ۱۰ هزار واحدی همراه بود. بازار با فشار فروش و عقب نشینی خریداران آغاز به کار کرده است. خودرویی‌ها امروز با معاملاتی پر عرضه شروع به کار کردند. نماد‌های خگستر، خودرو، خساپا، خپارس، خزامیا و خبهمن از جمله منفی‌های گروه اند.

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد با افت ۱ درصد مواجه است. فملی با افت ۳ درصد در قیمت ۳۵۷۰ تومان دنبال می‌شود.ذوب و فخوز نیز افت ۳ درصدی قیمت را تجربه می‌کنند. در گروه فرآورده‌های نفتی نماد شپنا در قیمت ۳۳۶۵ تومان و نماد شبندر در قیمت ۴۴۰۲ تومان با رشد بیش از ۴ درصد همراهند. شبریز نیز در قیمت ۴۲۳۰ تومان رشد بیش از ۲ درصد دارد. شتران در محدوده بالاتر از سطح ۳ هزار تومان دنبال می‌شود. بانکی‌ها نیز نسبتا پر عرضه داد و ستد می‌شوند. وبملت، وتجارت، وپارس و وسینا با فشار فروش معامله می‌شوند. دی مورد توجه گروه است. وبصادر متعادل معامله می‌شود.

 اعلام حداکثر فرصت خرید «وسپهر»

به‌علاوه، امروز عرضه اولیه و سپهر از ساعت 13 تا 17 انجام می‌شود و امروز اخرین مهلت پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم است و پذیره‌نویسی این صندوق از ساعت 12 تا 14 انجام می‌شود. بر این اساس تعداد شش میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت «سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات» در نماد «وسپهر»، به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ١٠١٠ تومان است. دوره ثبت سفارش آن نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ امروز یکشنبه است و که پس از انجام سفارش‌ها، تخصیص سهام در روز چهارشنبه دوم مهر ماه و تاریخ شروع معاملات ثانویه روز شنبه پنجم مهرماه خواهد بود.

افزایش  معاملات برق در بورس 

این درحالی است که  «مصطفی رجبی مشهدی» ، سخنگوی صنعت برق در روز گذشته گفت: میزان قراردادهای دو جانبه نیز حدود ۶ میلیارد کیلووات ساعت بوده است. سخنگوی صنعت برق گفت: متوسط قیمت معامله انجام شده در بورس ۴۶۳ ریال به ازای هر کیلووات ساعت و حداکثر قیمت نیز ۷۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت بوده که این رقم‌ها، ۳۰ درصد کمتر از قیمت‌های بازار عمده فروشی است. وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیات وزیران، واحدهای صنعتی با قدرت بیش از ۵ مگاوات باید برق مورد نیاز را باید از بورس و قرارداد متقابل خریداری کنند ادامه داد: قیمت متوسط در بورس، ۶۰ درصد متوسط بها برق صنعتی براساس تعرفه تکلیفی است.

آخرین وضعیت بازار بورس 30شهریور 99

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها