قیمت سکه و ارز در 30شهریورماه



قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد  ۱۳ میلیون و  ۱۸۰ هزار  تومان  و قیمت دلار 27 هزار و 100تومان است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال 27 هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای، آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی‌های غیربانکی و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش قیمت‌ها را در بازار ارز فراهم کرد.

سیاست های بازارساز موقتا در روز نخست اجرای طرح در بازار جواب داد و دلار با کاهش 1000 تومانی همراه شد؛ دلار از 27 هزار و 200 تومان به 26 هزار و 200 تومان در پایان معاملات کاهش یافت.

قیمت فروش دلار در صرافی ها با افزایش 750 تومانی نسبت به روز کاری قبل 27 هزار و 200 تومان و قیمت خرید دلار نیز 27 هزار و 100 تومان درج شده است. علاوه براینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش 800 تومانی معادل 32 هزار تومان و قیمت خرید یورو 31 هزار و 900 تومان تعیین شده است.

امروز (۳۰ شهریور  ۹۹)  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۱۳ میلیون و  ۱۸۰ هزار  تومان، نیم سکه ۶ میلیون و۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه۳ میلیون  و ۸۵۰ هزار  تومان و سکه گرمی ۲میلیون و  ۱۰۰ هزار تومان است.

گفتنی است، با افزایش بیش از 3 هزار تومانی قیمت ارز در صرافی های بانکی و کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی ها به هر کارت ملی یک بار در سال 2200 دلار ارز سهمیه‌ای می فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی های بانکی متوقف شده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها