استاندارهرمزگان:

۱۷۰ مدرسه در هرمزگان در دست احداث است



استاندار هرمزگان گفت: هم اکنون عملیات احداث ۱۷۰ مدرسه از ۲۰۰ فضای آموزشی تعهد شده در ۲ سال گذشته در استان آغاز شده است.

به گزارش صبح ساحل ، فریدون همتی روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از مدرسه ۶ رودان گفت که در سال ۹۷ برنامه‌ریزی برای احداث  ۲۰۰ مدرسه با مشارکت دولت، بنگاه‌های اقتصادی و خیران در هرمزگان در دستور قرار گرفت.
وی بیان داشت که این نهضت مدرسه‌سازی در هرمزگان با تکیه بر مردم، فعالان اقتصادی و مشارکت دولت شکل گرفته است.
 تفاهم نامه ۲۰۰ مدرسه در قالب هزار و ۶۰۰کلاس درس در هرمزگان به امضای رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز رسیده است.
اعتبار مورد نیاز احداث این تعداد مدرسه ۵۰۰ میلیارد ریال است که قرار است با مشارکت ۵۰ درصدی خیران و بنگاه های اقتصادی و نوسازی مدارس تا مهر ۱۴۰۰ به تدریج به بهره برداری برسد.

مدرسه خیریه آفتاب در رودان به بهره برداری رسید

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت که مدرسه ۶ کلاسه خیریه آفتاب در روستای کهنشوییه شهرستان رودان با زیربنای ۴۵۵ متر در زمینی و مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع در مدت هشت ماه ساخته شده است

موسی دادی زاده سرخایی در حاشیه بهره برداری از این فضای آموزشی افزود: برای ساخت این مدرسه که از دیماه سال ۹۸ کلنگ زنی شد، ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است
وی بیان داشت: در راستای توسعه وبسط عدالت آموزشی و نیز تامین فضای ایمن آموزشی، با افتتاح این مدرسه نزدیک به ۱۴۰ دانش آموز از  فضای استاندارد برخوردار می‌شوند.
مدرسه آفتاب رودان دومین مدرسه‌ای است که توسط شرکت معماران تجارت آفتاب به صورت صددرصد خیرساز در استان هرمزگان ساخته شده است.
 نخستین مدرسه خیریه شرکت معماران تجارت آفتاب نیز سال گذشته در شهرستان میناب افتتاح شد.سومین مدرسه این شرکت نیز به صورت مشارکتی در بندرعباس درحال ساخت است.
قرار است از سال ۹۸ تا مهر ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ مدرسه در قالب هزار و ۶۰۰ کلاس درس با مشارکت خیران مدرسه ساز و بنگاه های اقتصادی در هرمزگان ساخته شود که هم اکنون ۱۷۰ مدرسه در دست ساخت است.
شهرستان رودان در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها