کیشوندان مراقب کلاهبرداری از طریق پیام‌های ارسال کمک باشند



رئیس پلیس فتا کیش درخواست کمک مالی را  شیوه جدیدی از سوی کلاهبرداران عنوان کرد و تاکید داشت: قبل از واریز هر گونه وجه از صحت موضوع و درخواست کمک اطمینان حاصل کنید.

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ محمدرضا رضایی  در این رابطه گفت: امروزه بیشتر مردم کاربر شبکه های اجتماعی‌اند. این شبکه ها دارای تنظیمات امنیتی هستند که برخی از کاربران نسبت به انجام تنظیمات امنیتی آن بی توجهی می‌کنند.  این امر باعث می شود نفوذ مجرمین به این شبکه ها به راحتی صورت پذیرد و فرد مجرم پس از نفوذ به دوستان  و لیست مخاطبین فرد قربانی، پیامی ارسال  ودرخواست وجه می‌کند.

رئیس پلیس فتا در ادامه اظهار داشت، مخاطب یا قربانی به تصور اینکه این درخواست کمک مالی از سوی دوست واقعی آن صورت پذیرفته است مبالغ را به حساب شماره اعلامی واریز می نماید؛ غافل از اینکه این پول به حساب مجرمین واریز شده است. در این خصوص پرونده های متعددی وجود دارد  و به همه کیشوندان و اربران فضای مجازی توصیه اکید می نمائیم اگر دوستی در فضای مجازی برای ما پیام ارسال کرد  و در آن درخواست کمک مالی و یا وجه نقد  نمود، بل از واریزی مبلغ ، حتما" با او تماس تلفنی برقرار و از ارسال پیام کمک توسط آن اطمینان حاصل نمائیم  و نکته مهمتر اینکه حتما با ورود به بخش تنظیمات امنیتی شبکه های اجتماعی  و فعال نمودن رمز دو مرحله ای ، امنیت اکانت خود در شبکه های اجتماعی را تاحد قابل قبولی افزایش دهیم.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها