مجوز فعالیت «پاورلیفتینگ زنان» صادر شد



سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از صدور مجوز فعالیت بانوان در رشته پاولیفتینگ خبر داد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، محمد تقی امیری خراسانی سرپرست فدراسیون گفت: طبق اعلام معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت بانوان در رشته پاورلیفتینگ صادر شده است.

وی افزود: از تیرماه سال 96 فدراسیون طی نامه ای به معاونت وقت بانوان وزارت خواستار ارایه مجوز برای فعالیت قانونی بانوان در رشته پاورلیفتینگ همراه با رعایت تمامی موازین شرعی شدند و از مدتی قبل هم ما به طور جدی تری پیگیر دریافت این مجوز از وزارت خانه بودیم که طبق اعلام معاونت توسعه ورزش بانوان این مهم به ثمر نشست. امیری خراسانی ادامه داد: پس از تایید هیات رییسه فدراسیون، نایب رییس بانوان نیز موظف است تا پیرامون چگونگی این ورزش بررسی کرده و برای ایجاد ساز و کار مناسب جهت شروع فعالیت این ورزش برنامه ریزی مناسب داشته باشد.

به گفته ی نایب رییس بانوان فدراسیون بدنسازی در 17 اردیبهشت ماه،  حدود سه سال است که  بدنبال گرفتن مجوز فعالیت در پاورلیفتینگ بانوان هستند. مسئولان فدراسیون بدنسازی تیر ماه سال ۹۶ در نامه‌ای به محمدیان معاون وقت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواستار ارائه مجوز برای فعالیت قانونی بانوان در رشته پاورلیفتینگ همراه با رعایت تمامی موازین شرعی شدند اما جوابی دریافت نکردند. مسئولان فدراسیون بدنسازی بهمن سال ۹۸ برای دومین مرتبه و اینبار در نامه‌ای به فرهادی زاد معاون فعلی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواستار ارائه مجوز قانونی برای آغاز به کار پاورلیفتینگ بانوان شدند. مسئولان ورزش بانوان وزارت ورزش اینبار از مسئولان فدراسیون بدنسازی خواستند ابتدا لباس مناسب برای بانوان پاورلیفنیگ‌کار را طراحی و به وزارت ورزش ارسال کنند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. لباس فوق توسط طراحان لباس و با نظارت فدراسیون بدنسازی طراحی شد اما اینبار نیز فرهادی‌زاد معاون ورزش بانوان وزارت ورزش برای دادن وقت جهت مشاهده و بررسی لباس طراحی شده، پاسخی نداده تا وضعیت این رشته کماکان بلاتکلیف بماند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها