معاون اول رییس جمهور در سفر به هرمزگان:

هرمزگان از نظر ابتلا و تعداد درگذشتگان ناشی از کرونا، آمار پایینی دارد



به گزارش صبح ساحل، اسحاق جهانگیری صبح امروز ۵ مهرماه به منظور بهره‌برداری از دو پروژه مهم فولاد سازی و بیمارستان فوق تخصصی زنان شریعتی وارد بندرعباس شد.

دکتر اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان هرمزگان، این مرکز درمانی را افتتاح و به همراه دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت از بخش های مختلف و روند خدمت رسانی آن بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح این مرکز درمانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان از نظر ابتلا و تعداد درگذشتگان ناشی از کرونا آمار پایینی دارد، گفت: باید از رعایت مردم، تلاش های کادر درمان و مدیریت استان قدردانی کرد و امیدوارم این روند همچنان استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر از خودگذشتگی پزشکان و کادر درمانی کشور، گفت: مهمترین قدردانی و پاسداشت ما در مقابل فداکاری های پزشکان و کادر درمانی این است که به دستورالعمل های بهداشتی عمل کنیم.

وی افزود: یکی از دلایلی که مردم در نظرسنجی ها پزشکان را بعنوان نخستین گروه های مرجع کشور انتخاب می کنند همین از خودگذشتگی ها و ایثار کادر درمانی در کشور است.



جهانگیری یادآور شد: خوشبختانه به دلیل ظرفیت های بزرگ و نیروی انسانی کارآمدی که در کشور وجود دارد، اتفاقات بزرگی در حوزه تولید اقلام بهداشتی در کشور ایجاد شد اما متاسفانه عده ای همواره تلاش دارند که ظرفیت ها و نیروی انسانی کشور را کوچک جلوه دهند که البته باید در برابر خداوند پاسخگوی این رفتار خود باشند.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به نحوه عزاداری مقام معظم رهبری در ایام محرم که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد، افزود: ایشان در خصوص مراسم اربعین نیز آشکارا اعلام کردند که در برگزاری مراسم اربعین هر آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، لازم الاجرا است.


وی  با بیان اینکه خوشبختانه به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد تقویت ظرفیت های بیمارستان های کشور هستیم، گفت: خوشبختانه کادر پزشکی نیز در این مقطع بسیار عملکرد خوبی داشت و مطمئن هستم از خود گذشتگی آنها در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در خصوص بیمارستان شریعتی بندرعباس گفت: این بیمارستان در دو طبقه با ۱۳۰ تخت مصوب و در زیربنای ۱۰ هزار و ۶۶۰ متر مربعی به بهره برداری رسید.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به اینکه ۲۳۷ نفر تعداد کل نیروهای این بیمارستان است، اضافه کرد: این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان مهیا استفاده شده و اورژانس، ۵ اتاق عمل مجهز، بخش زایمان، بخش مراقبت پس از زایمان، بخش مادران پرخطر، (آی.سی.یو و ان.آی.سی.یو)، بخش نوزادان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، بخش بستری و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی از مهمترین بخش های این بیمارستان دانشگاهی در بندرعباس است.

لازم به ذکر است که سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه وشهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان؛ جهانگیری را در سفر یک روزه به هرمزگان همراهی می‌کردند.


افتتاح مرحله دوم فولاد سازی شرکت فولاد کاوه و بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس، بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان بود.

 

معاون اول رییس جمهوری پس از افتتاح مرحله دوم فولادکاوه جنوب، بیمارستان تخصصی زنان بندرعباس و ۱۲طرح دریایی و بندری و شرکت در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان شنبه شب بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها