تکمیل سیستم گاز رسانی قشم تا پایان سال1400 / هزینه خرید اشتراک گاز برای خانه‌ها بیش از200 تومان است



رییس اداره گاز شهرستان قشم از تکمیل سیستم گازرسانی تا پایان سال 1400 خبر داد. وی افزود: هزینه خرید اشتراک گاز برای خانه‎های با متراژ کمتر از ۱۵۰ متر مربع، ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال است.

به گزارش صبح ساحل، «سید الیاس هاشمی» روز یکشنبه با بیان اینکه بهره‌برداری از خط ۳۰ اینچی انتقال ۴۰ میلیون متر مکعبی گاز از غرب بندرعباس به روستای گورزین تا نیمه سال آینده صورت می‌پذیرد، گفت: در مرحله دوم و از شهریور سال آتی تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شهرستان قشم و روستاهای این جزیره از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی از وزارت نفت، توزیع کپسول در مناطق گاز کشی شده ممنوع است و پس از ایجاد شبکه گازرسانی در قشم، توزیع کپسول‌های فعلی محدود می‌شود.

هاشمی با  دعوت از مردم برای خرید اشتراک گاز طبیعی، ادامه داد: هزینه خرید اشتراک گاز برای خانه‎های با متراژ کمتر از ۱۵۰ متر مربع، ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال و برای خانه‌های با بیشتر از آن، سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی از تفاهم نامه شرکت گاز با بانک‌های صادرات و تجارت خبرداد و افزود: این ۲ بانک برای تامین هزینه‌های گازکشی وام ۵۰ میلیون ریالی در اختیار شهروندان قشمی قرار می‌دهد.

رییس اداره گاز قشم در پایان از متقاضیان خواست: با تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی ساختمان و پس از انتخاب مجری برای لوله کشی گاز منزل خود، به بانک‌های اعلام شده مراجعه کنند.

گازرسانی به ۲۲ هزار خانوار بندرعباسی

«فواد حمزوی»، مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان  در 12شهریورماه گفت: گازرسانی در سطح شهر بندرعباس به 9 فاز تقسیم شده‌است که تاکنون سه فاز به بهره‌برداری رسیده و دو فاز نیز در دست اقدام است و به زودی دو فاز دیگر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. وی به فازهای یک، دو و سه که در بندرعباس مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است اشاره کرد و افزود: فاز یک گازرسانی در بندرعباس در گلشهر جنوبی تا خیابان سمدو با پنج هزار خانوار، فاز دو در شهرک پیامبراعظم(ص) با 12 هزار خانوار و فاز سه در الهیه شمالی و شهرک نبوت با پنج هزار خانوار اجرا شده‌است. مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان ادامه‌داد: در این سه فاز که مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌، 22 هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده‌ که تنها 10 درصد از آنها شامل 2 هزار و 600 خانوار اشتراک گرفته‌اند. 

حمزوی در خصوص فازهای در دست اقدام این شرکت عنوان‌کرد: فاز چهار این طرح در شمال بلوار امام حسین(ع) شامل شهرک‌های امام رضا(ع)، نور، نیایش، سجادیه و طلائیه فاز یک و دو با 15هزار خانوار و فاز پنج از الهیه جنوبی تا شرق بلوار دانشگاه با 15هزار خانوار در دست اقدام داریم.

سال 1402 همه‌ی مناطق هرمزگان از گاز طبیعی برخوردار می‌شود

گفتنی است در 19 اردیبهشت ماه امسال، «محمود یارشناس»، رئیس مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز هرمزگان از اجرای هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز رسانی و نصب ۳۰ هزار علمک در استان خبر داده‌است.یارشناس با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۲ همه مناطق استان از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند، گفت: هزینه لوله کشی داخلی ساختمان برعهده متقاضیان است که شرکت‌ها لوله کشی را انجام می‌دهند.وی با بیان اینکه هزینه لوله کشی داخلی بین دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان است که شرکت گاز استان در لوله کشی داخلی نقشی ندارد، اظهار کرد:  با توافقاتی که با برخی از بانک‌های عامل انجام شده است تلاش می‌شود تا تسهیلاتی به متقاضیان گازکشی پرداخت شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها