فروشنده مجتمع های شهرک پیامبر اعظم بندرعباس، در مسیر فرودگاه امام خمینی دستگیر شد

کلاهبردار 70 میلیاردی به تاجیکستان نرسید



فروشنده واحدهای مجتمع تجاری و  منازل مسکونی بندرعباس، در مسیر فرودگاه امام خمینی  به دام قانون افتاد .

به گزارش صبح ساحل، این مرد میانسال با  پیش‌فروش همزمان مغازه‌های  دو مجتمع تجاری و واحدهای مسکونی شهرک پیامبر اعظم به بیش از 90 نفر، 70 میلیارد تومان را به جیب زده و همچنین تابعیت کشور تاجیکستان را گرفته است. این فرد دو تابعیتی هفته قبل با خیال راحت مانند دفعات قبل، قصد رفتن به تاجیکستان را داشت اما این بار به‌جای رفتن به مکان خوش آب‌وهوا ، سر از زندان درآورد. خودروی وی  در اتوبان ارتش تهران به سمت فرودگاه امام خمینی، به دستور پلیس متوقف شد. این مرد که  با مشاهده کارگاهان پلیس آگاهی هرمزگان در آن مکان ،غافلگیر و شوکه شده بود وراهی گریزی نداشت بلافاصله  سردی دستبند پلیس را دور دستانش حس کرد.

سال گذشته پرونده این مرد حدود 50 ساله ، با شکایت چند نفر از مالباختگان، به  جریان افتاد. وی مدتی از کشور خارج‌شده بود و در کشور تاجیکستان حضور داشت .در همین مدت کارگاهان در حال تحقیقات و جمع‌آوری مستندات بودند و دریافتند متهم  که مدیرعامل  یک شرکت  ساختمانی است  مبالغ کلاهبرداری  از فروش واحدهای  دو مجتمع تجاری و  منازل مسکونی مهر را پس از تبدیل به ارز از طریق صرافی به خارج از کشور انتقال داده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بابیان اینکه از تشکیل این پرونده تاکنون 92 نفر شاکی شناسایی‌شده است گفت: در پی وصول شکایت تعداد ۹۲ نفر از شهروندان شهرک پیامبر اعظم(ص) شهرستان بندرعباس از شخصی مبنی بر فروش مال غیر آپارتمان، رسیدگی به پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان قرار گرفت. سردار غلامرضا جعفری ارزش کلاهبرداری در حدود ۷۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد:  ابتدا اظهارات شکات و مستندات آن‌ها اخذ که مشخص شد متهم که مدیرعامل شرکت بوده اقدام به احداث یک پروژه مسکونی و دو مجتمع تجاری در شهرک پیامبر اعظم(ص) شهرستان بندرعباس کرده است.این مقام  ارشد انتظامی این را هم اضافه کرد که متهم واحدهای مسکونی و تجاری را همزمان به چندین نفر به‌صورت پیش‌فروش واگذار کرده است و با بررسی حساب‌های شخصی و شرکت متهم محرز شد نامبرده وجوه تحصیل شده را پس از تبدیل به ارز از طریق صرافی به خارج از کشور انتقال داده است.سردار جعفری  با اذعان به اینکه همزمان با هماهنگی قضائی دستور دستگیری متهم اخذ و اقدامات جهت شناسایی مخفیگاه وی آغاز شد ، تصریح کرد: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد متهم به کشور تاجیکستان تردد زیادی داشته و با تحقیق دقیق‌تر مشخص شد وی تابعیت کشور مذکور را از طریق سرمایه‌گذاری اخذ کرده است.فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه با اقدام به‌موقع پلیس، متهم که قصد خروج از کشور داشت در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد ، از شهروندان خواست در هنگام خرید واحدهای پیش‌فروش استعلامات لازم را انجام داده تا در دام کلاه‌برداران قرار نگیرند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها