جلوگیری از خروج ارز از کشور با بومی‌سازی «کوپلینگ هویست گنتری کربن»



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کوپلینگ موتور و گیربکس هویست گنتری کرین سوپرپست پاناماکس با بهره گیری از دانش و تخصص یک شرکت دانش بنیان در مجتمع بندر شهید رجایی بومی سازی شد.

علی  رضا محمدی کرجی ران روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: نیروی بالابر گنتری کرین ها (جرثقیل های غول پیکر) توسط ۲ الکترو موتور ۶۵۰ کیلووات تامین می‌گردد که اتصال این الکترو موتورها به گیربکس توسط کوپلینگ انجام می‌شود.  
وی در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای رفع خرابی کوپلینگ موتور و گیربکس هویست گنتری کرین سوپرپست پاناماکس با بهرگیری از توان متخصصان داخلی آنالیز مواد، مهندسی معکوس و ساخت کوپلینگ موردنظر به انجام رسید.
وی بیان داشت: پس از نصب و انجام هم راستا سازی لیزری، تجهیز یادشده رفع عیب و آماده به کار شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: صرفه جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری، جلوگیری از خروج سرویس شدن های طولانی مدت دستگاه، رفع خرابی کوپلینگ موتور و گیربکس هویست گنتری کرین سوپرپست پاناماکس، در دسترس بودن قطعه، ایجاد اشتغال متخصصان و جلوگیری از خروج ارز از مهم‌ترین مزایای ساخت این قطعه اعلام کرد.
 محمدی کرجی ران با بیان استعلام بهای اخذ شده خرید کوپلینگ از شرکت سازنده خاطرنشان کرد: با ساخت این قطعه از خروج قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری شد.
به گزارش صبح ساحل، بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.
بندر شهید رجایی هم اکنون با ۱۸ دستگاه جرثقیل غول پیکر (گنتری کرین) برای تخلیه و بارگیری کانتینری و ۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
این بندر مهم و راهبردی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها