واکسن آنفلوانزا برای چه کسانی رایگان است؟



رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا واکسن آنفلوانزا به موقع و قبل از فصل سرما در اختیار مردم قرار گیرد، همچنین این واکسن رایگان در اختیار گروه‌های پرخطر قرار خواهد گرفت.

بعد از جنجالهای فراوان در مورد واکسن آنفلوانزا در کشور چندی پیش مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در نامه ای به دستور وزیر بهداشت از آغاز تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی خبر داده‌بود.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد مهدی گویا روز سه شنبه افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری تعداد بسیار بیشتری از واکسن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است تا برای گروه های پرخطر یعنی کادرهای بهداشتی درمانی خط مقدم، خانم های باردار، مبتلایان به بیماری های خاص، کسانی که به علت بعضی بیماری های خاص تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، ساکنان سرای سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و همچنین جانبازان شیمیایی، افراد پرخطر ساکن در زندان ها، مبتلایان به عفونت HIV و بعضی بیماری های خاص دیگر هستند، استفاده شود که همه این افراد با هماهنگی با سازمان های مربوطه به صورت رایگان واکسینه خواهند شد.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون از روز شنبه ۵ مهر ماه در بعضی از شهرستان ها و از روز یکشنبه ۶مهرماه در همه شهرستان های کشور شروع شده است.

این درحالی است که «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شب گذشته 7 مهرماه در خصوص واکسن آنفلوآنزا عنوان کرد: بخشی از سهمیه واکسن در اختیار استان قرار گرفته است .

توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا در میان افراد و گروه‌هایی پرخطری که بیشترین ریسک ابتلا به ویروس آنفلوآنزا را دارند مساله‌ی جدیدی نیست. هر ساله در آغاز پاییز این امر به راحتی انجام می‌شد، اما پاییز امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توزیع و تزریق این واکسن اهمیت خاصی یافته است. توزیع این واکسن امسال با حواشی بسیاری همراه شده است و این نگرانی وجود دارد که آیا این واکسن در اختیار افراد گروه حساس قرار داده می‌شود یا نه و چه زمانی این واکسن در اختیار این گروه‌ها قرار می‌گیرد؟

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها