اعتماد به نیروهای توانمند بومی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس




«علی براهیمی قلعه قاضی» که با حکم محمدعلی دادور به عنوان رئیس امور حقوقی شرکت نفت ستاره خلیج منصوب شد، در گفت وگوی اختصاصی با صبح ساحل از مزایای اعتماد به نیروهای بومی و روند شایسته سالاری در این شرکت عظیم پالایشی گفت و انتصاب نیروهای جوان را مصداق اجرایی شدن مبانی گام دوم انقلاب خواند.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، «علی براهیمی قلعه قاضی» از نیروهای جوان هرمزگانی به عنوان رئیس امور حقوقی شرکت نفت ستاره خلیج فارس معرفی شد.
این نیروی موفق و زبده، از سال ۱۳۹۰ به استخدام این پالایشگاه در آمد و ۶ سال بعد با مدرک کارشناسی ارشد حقوق عمومی، به عنوان کارشناس در بخش امور حقوقی پالایشگاه مشغول به کار شد. تعهد و جدیت در انجام وظایف محوله وی را به یکی از گزینه‌های ریاست در این بخش مهم پالایشگاه تبدیل کرد.
محمدعلی دادور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با نگاه شایسته سالاری و بومی گزینی و همچنین طبق ماده ۴۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران که همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو، سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلف‌اند اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی استانی داشته باشند، براهیمی ۳۲ ساله را به عنوان رئیس امور حقوقی شرکت نفت ستاره خلیج فارس منصوب کرد. وی پیگیر‌ی تحصیل اراضی، مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت بر اموال منقول و غیرمنقول، آرشیو‌بندی و بروزرسانی تفکیک تمامی پرونده عمومی و کیفری و ارائه‌ی روزانه مشاوره های حقوقی از جمله برنامه‌های در دست اجرا اعلام کرد.
براهیمی ضمن اشاره به آموزش کارآموزهای رشته حقوق دانشگاه‌های هرمزگان، گفت: با تدابیری که اندیشیده شده است، عده‌ای پس از دوران کارورزی در واحدهای مختلف پالایشگاه مشغول به کار خواهند شد.
وی اهم وظایف واحد حقوقی را تعیین خط مشی شرکت بر اساس آخرین قوانین و مقررات جاری کشور و قوانین بین‌المللی، نظارت بر تهیه و تنظیم و تدوین لوایح و دعاوی حقوقی و حضور در محاکم و مراجع قضایی داخلی و خارجی، نظارت بر تمامی امور اراضی و ثبتی شرکت، نظارت بر تهیه و تنظیم همه قراردادهای داخلی و خارجی، شرکت در جلسات و کمیسیون‌های مختلف و... دانست.
عضو کمیسیون کارگری اداره کار استان هرمزگان با بیان این که یکی از اولویت‌های مهم این پالایشگاه استخدام نیروهای بومی در بخش‌های مختلف است، گفت: مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از سال ۹۶ پس از معارفه تاکید بر استخدام بر اساس شایسته سالاری، تعهدکاری و بومی گرایی در این پالایشگاه داشت.
براهیمی فرصت ارتقا شغلی برای کارگران و کارمندان بومی استخدام شده در این پالایشگاه را از مهمترین عواملی دانست که سبب شد نیروهای شاغل در این شرکت‌ها با تمام توان به کار خود ادامه دهند و راندمان کاری بالاتر رفته است. وی این را اضافه کرد که مدیران بومی به دلیل آگاهی و دلسوزی که نسبت به منطقه خود دارند باعث پیشرفت آن منطقه می‌شوند.
وی دو شاخصه تخصص و تعهد را برای اعطای پست مدیریتی ضروری دانست و گفت: برای آموزش یک نیروی متعهد و شایسته و توانمند، سرمایه زیادی باید به کار رود و واحد آموزش شرکت نفت ستاره خلیج فارس به طور فعال و مستمر دوره‌های آموزش برای پرسنل برگزار می‌کند و این مسئله هزینه‌های هنگفتی در بردارد و باید این مساله را در نظر داشت که تربیت نیروی متعهد و بومی قطعاً می‌تواند به پشتوانه‌سازی در حوزه منابع انسانی هرمزگان کمک کند.
گفتنی است: ۶۷ درصد نیروهای شرکت نفت ستاره خلیج فارس بومی استان هرمزگان هستند. ۱۰ نفر با مدرک دکترا، ۳۸۵ نفر فوق لیسانس، یک هزار و ۱۶۵ نفر لیسانس، ۳۳۸ نفر فوق دیپلم، هزار و ۲۸ نفر دیپلم، ۵۲۲ نفر زیر دیپلم در این پالایشگاه مشغول به کار هستند. متوسط سن افراد شاغل ۳۲ ساله و مدیران و سرپرستان ۳۵ سال است که این پالایشگاه را در زمره‌ی جوان‌ترین پالایشگاه‌های جهان قرار داده است.

منتشر شده: 1
حسن
۱۸ اسفند ۱۳۹۹
تو نفت ستاره ملاک توانمندی نیست
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها