تکمیل آب‌شیرین‌کن پارسیان در گرو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار



معاون بهره برداری وتوسعه آب شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: طول اجرای خط انتقال آب شیرین کن از اسکله جوادالائمه تا مخازن پارسیان ۱۸ کیلومتر است که برای تکمیل این طرح به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش صبح ساحل، سعید صادقی روز چهارشنبه در بازدید آب شیرین کن پارسیان و نشست با فرماندار پارسیان، شهردار دشتی و اعضای شورای روستاها این شهرستان افزود: احداث این آب شیرین کن با ظرفیت تولید روزانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بزودی آغاز می‌شود که تامین کننده آب سه شهر و ۱۷ روستای پارسیان خواهدبود.
وی بیان داشت: اختصاص ۱۲ کیلومتر لوله برای تکمیل طرح آبرسانی پیشو و قاسم آباد، تکمیل و اجرای شبکه توزیع و خط انتقال آب روستای حسین آباد و بازسازی شبکه توزیع شهرها و روستاهای پارسیان از طرح‌هایی است که برای بهبود وضعیت آب این شهرستان در دست اجراست.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب وفاضلاب هرمزگان ادامه داد: تکمیل لوله گذاری خط انتقال مجتمع ساحلی، اجرای خط انتقال آب از روستای اکبری تا تمبو، اجرای عملیات آبرسانی به روستای حسین آباد بوچیر و تکمیل عملیات احداث مخزن شهر دشتی از دیگر طرح‌هایی در دستورکار شرکت آب وفاضلاب برای آبرسانی به پارسیان است.
صادقی گفت: تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال آب دمتیر، اجرای خط انتقال روستای پیشو و قاسم آباد نیز به بهبود وضعیت آب مناطق پارسیان کمک شایانی خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت آب پارسیان طرح‌های مختلفی در دستور کار است که تکمیل آن به پایداری آب این شهرستان کمک خواهد کرد.
شهرستان پارسیان نیز با ۱۷ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مشترک می‌باشد که آب مورد نیاز این جمعیت از طریق خط محرم و چهار حلقه چاه در مجموع با ظرفیت ۷۵ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود.
شهرستان پارسیان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها