معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس:

وجود معاینه فنی برای فعالیت تاکسی های شهری بندرعباس ضروری است



معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس، گفت: یکی از ملزومات برای داشتن هرگونه فعالیت خودروها به عنوان مسافربرهای درون شهری که تحت نظارت سازمان هستند داشتن معاینه فنی سلامت خودرو است.

به گزارش صبح ساحل، عباس رئیسی با اشاره به اینکه در مراکز معاینه فنی تمام قطعات و اجزای ماشین و نحوه عملکرد آنها بررسی می شود، اظهار کرد: به فرآیند بررسی سلامت خودرو از هر نظر معاینه فنی گفته می شود که پس از تایید سلامت خودرو در مراکز معاینه فنی گزارشی مبنی بر کارکرد صحیح خودرو و قطعات در اختیار راننده قرار می گیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه هر خودرو داخلی و خارجی ۴ سال پس از تولید نیازمند بررسی و دریافت معاینه فنی سلامت است، گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۴۰۰ تاکسی زرد و خودروهای ساماندهی شده تحت نظارت سازمان فعال بوده و در سطح شهر فعالیت می کنند، که هر کدام مکلف به دریافت معاینه فنی سلامت خودرو خود هستند.

وی افزود: از این تعداد خودرو فعال حمل و نقل عمومی شهری در بندرعباس قطعا تعداد زیادی دارای عمر بالای ۴ سال بوده و نیازمند دریافت معاینه فنی جهت مجوز فعالیت از سازمان خواهند بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان حمل و نقل خاطر نشان کرد: هنگام تست معاینه فنی خودروها در مرحله اول بازدید چشمی از بدنه و قطعات ظاهری و داخلی خودرو صورت می گیرد سپس آزمون آلایندگی،آزمون کمک فنرها، ترمزها،سیستم تعلیق،چراغ ها، هم راستایی چرخ ها، مورد بررسی فنی قرار می گیرند.

رئیسی در پایان تصریح کرد: همراه داشتن اصل کارت یا سند خودرو و فرم تشخیص عیوب ظاهری هنگام مراجعه به مراکز معاینه فنی الزامی است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها