سرقت داده های غیرمجاز تلفن همراه در فروشگاه خدمات موبایل



سرپرست پلیس فتا استان از کشف پرونده ربایش و سرقت داده های غیرمجاز تلفن همراه خبر داد و گفت: در برخی از پرونده های جرائم سایبری شخص شاغل در فروشگاه خدمات موبایل پس از ریکاوری یا تعمیر گوشی اقدام به استخراج اطلاعات یا نصب بدافزار می کند.

به گزارش صبح ساحل، سرگرد احسان بهمنی، تصریح کرد: شخصی به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضائی اظهار داشت شخصی مزاحم با نصب بدافزار به اطلاعات گوشی من دسترسی پیدا کرده و همچنین با فعال سازی دوربین موبایل، اقدام به تهیه فیلم از حریم خصوصی من کرده است.

وی بیان کرد: با تحقیقات و بررسی های اطلاعاتی مشخص شد شاکیه از چت ها و عکس های تبادل شده شوهرش با شخصی مونث تصویربرداری و به گوشی خودش منتقل می کند،پس از مدتی این مستندات در گوشی وی پاک می شود،خانم مذکور از شوهر خواهرش برای ریکاوری تصاویر پاک شده کمک خواسته است.

این مسئول انتظامی افزود: داماد خانواده به واسطه یکی از دوستان شاغل در فروشگاه خدمات موبایل این اطلاعات را بازیابی می کند،لیکن شخص مذکور به صورت پنهانی اقدام به نصب بدافزار در گوشی شاکیه می کند و پس از مدتی به صورت ناشناس از طریق تلگرام با ارسال فیلم های گرفته شده با دوربین گوشی خانم مذکور، اقدام به مزاحمت های سایبری برای شاکیه می کند.

 سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان اظهار کرد: سرانجام پس از اتمام تحقیقات و جمع آوری ادله دیجیتال،طی هماهنگی ها قضائی متهم دستگیر و در اظهارات شفاهی با تناقض گویی و داستان پردازی سعی در کتمان حقیقت داشت که پس از مشاهده ادله دیجیتال به اقدامات مجرمانه خود اعتراف کردو پرونده با گزارش نهایی در معیت متهم به دادسرا ارجاع شد.

 وی عنوان کرد: متأسفانه در کنار چالش های سهمگین اجتماعی مانند کاهش ازدواج جوانان و افزایش طلاق ها، موضوع فراگیری طلاق های عاطفی در نسل جوان ما و شکل گیری ارتباطات عاطفی نامشروع بسترساز جرائم بسیاری شده است.

سرگرد بهمنی تصریح کرد: عوامل برجسته ای از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری،زندگی غریزی و شبکه های اجتماعی مجازی، نواقص موجود در سیستم آموزشی کشور و کاهش چشمگیر اعتقادات معنوی در به وقوع پیوستن این معضلات اجتماعی نقش جدی و اثرگذار دارد، بر همین اساس دولت و همچنین مراکز اجتماعی،آموزشی و مذهبی کشور به رویکردی تازه و عقلانی با برنامه ای منسجم و هوشمندانه برای مقابله با تهدیدات و آسیب های مطروحه نیاز دارند.

 این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: مطلوب است شهروندان به صورت مستمر برای مشاهده محتوای آموزشی،مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه نموده یا از طریق کانال پلیس هرمزگان در پیامرسان سروش به آدرس @policehormozgan مطالب آموزشی و پیشگیرانه پلیسی را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها