برپایی مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان



معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان از برپایی مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیش از ۲۵ بقعه متبرکه شاخص در این استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، ضمن تسلیت اربعین حسینی(ع)، مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف در این روز را تشریح کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اولین ضرورتی که در برنامه‌های روز اربعین دیدیم، برپایی مواکب سلامت در بقاع متبرکه شاخص استان است.

وی اظهار کرد: اجرای نیات موقوفات مرتبط و جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی در راستای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، مجاوران بقاع متبرکه، مستمندان حاشیه شهر و روستاهای استان از دیگر برنامه‌های اوقاف در روز اربعین حسینی است و این کار از سوی مراکز افق بقاع انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان ادامه داد: مراسم اربعین حسینی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در بیش از ۲۵ بقعه متبرکه شاخص استان از جمله امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس، امامزاده سیدسلطان محمد(ع) و امامزاده شاه قطب‌الدین حیدر(ع) رودان، امامزاده سیدمحمد(ع) حاجی‌آباد و امامزاده سیدمظفر(ع) قشم برگزار می‌شود.

آزادی در پایان تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده میان هیئات، مساجد و منازل مردم نیازمند نیز از برنامه‌های دیگر اوقاف در روز اربعین است. همچنین تجمع حسینی تحت عنوان «به تو از دور سلام» و قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان را نیز خواهیم داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها