افتتاح دو پروژه برق رسانی در هرمزگان به دستور رئیس جمهور



پروژه برق رسانی به دو روستای استان هرمزگان  با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

 

به گزارش صبح ساحل، روستاهای سربند و دهانه گیرای شهرستان حاجی اباد با 20 خانوار دو روستای برق دار شده هستند که با دستور دکتر روحانی از طریق ویدئو کنفرانس برق دار شدند. برای تامین برق این روستاها از پنل های خورشیدی استفاده شده که طی دو ماه و با اعتبار 14 میلیارد ریال تامین برق شده اند.
وزیر نیرو در این آیین گفت: هم اکنون ۳۵ روستا در هفته در سراسر کشور برق دار می شوند که طی دوره دولت تدبیر و امید ۳ هزارو ۷۹ روستا تامین برق شده اند.
دکتر رضا اردکانیان افزود: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر ۱۵۰ روستا در کشور از نعمت برق برخوردار می شوند.
اردکانیان در ادامه با اشاره به آغاز طرح برق امید اضافه کرد: این طرح به عنوان مصوبه دولت از آبان ماه آغاز می شود که طبق ارزیابی صورت گرفته نیمی از جمعیت روستایی کشور از طرح برق امید برخوردار می شود.
سیستم های خورشیدی استفاده شده در این روستاها با توان دو هزارو 500 وات است که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است. برای تامین برق مناطق روستایی در کشور از سیستم های یک هزار وات استفاده می شود که برای نخستین بار در کشور از پنل های دو هزارو 500 وات برای روستاهی استان استفاده شده است.
آیین افتتاح برق رسانی به این دو روستا به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و همزمان با ۱۴۸ روستا در سراسر کشور با حضور مهندس حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها