استاندار هرمزگان:

برای نظارت و شفاف سازی به انجمن های مردم نهاد نیازمندیم/ هرگز دوست نداریم آبروی کسی برود



استاندار هرمزگان گفت: همانگونه که نیاز به دستگاه‌های نظارتی و رسمی داریم به انجمن های مردم نهاد نیز برای نظارت و شفاف سازی نیازمندیم.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی روز گذشته(۱۴ مهرماه) در دیدار با اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان، با بیان اینکه نظارت در جامعه اسلامی مبنای دینی دارد، عنوان کرد: جامعه نیاز به یادآوری و آموزش دارد و کسی که دارای مسئولیت است بیشتر به یادآوری نیازمند است.

وی ادامه داد: اصل شفافیت و نظارت خوب است اما باید مراقب بود در این بین رقابتی صورت نگیرد و بدون دلیل ایجاد هیاهو نشود، بلکه همانطور که در خانواده مشکلات را بدون جار و جنجال حل می کنیم، اینجا نیز همانگونه عمل کنیم و تا قطعیت نیافتن و اطمینان از بروز مشکل، حرمت افراد حفظ شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ضوابط، مقررات و شفافیت سازی باید آنقدر زیاد باشد که حتی یک نفر هم نتواند راه نادرست برود و فساد انجام دهد، افزود: هرگز دوست نداریم آبروی کسی برود و اگر جلوی ضعف افراد سریع گرفته شود باعث می شود فرد در چاه سقوط نکند.

همتی تاکید کرد: همانگونه که نیاز به دستگاه‌های نظارتی و رسمی داریم به انجمن های مردم نهاد نیز برای نظارت و شفاف سازی نیازمندیم.

وی تصریح کرد: استان پر ظرفیت و فعالی مانند هرمزگان نیازمند نظارت و شفافیت است که در صحبت‌های اعضای شورای مرکزی این نهاد فرزانگی، درک، پختگی و درایت دیده می شود که این باعث می شود راه را درست انتخاب کنند و در مسیر صحیح حرکت کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم تا از بار مشکلاتی که دشمن بر مردم تحمیل می کند، کاسته شود که یکی از این مشکلات و آسیب ها در حوزه اقتصادی است و زمانی که در این حوزه حواشی و رانتی صورت می گیرد تحملش برای مردم در این مقطع زمانی سخت است.

همتی گفت: در شرایط  کنونی، کشور در جنگ اقتصادی است و در زمان جنگ تحمیلی زندگی جاری بود و فعالیت های عمرانی و آبادانی صورت می گرفت اما اکنون همه مردم درگیرند و دامنه این جنگ  نسبت به جنگ تحمیلی وسیع تر است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای فهم و اندیشه بنا شده و ریشه در اعماق و جان مردم دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در وجود تک تک ایرانیان است و ما با دشمن تضاد مبانی فکری، اندیشه ای و آرمانی داریم و آرمان، اندیشه و اصول ما حق است و در برابر باطل و برای پیروزی بر باطل باید هر روز خود را قوی تر کنیم، زیرا دشمن با نیرنگ های مختلف در کمین است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها