در جلسه شورای شهر مطرح شد

مشکلات شهرک پیامبر اعظم به زودی برطرف می‌شود



صد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس بادستورکار بحث و بررسی پیرامون ساماندهی، زیبا سازی و منظر آرایی ورودهای شهر با حضور نمایندگانی از اداره راه و شهرسازی هرمزگان، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شهردار بندرعباس برگزار شد.

ساماندهی ورودی های شهر باید تعیین تکلیف شود

رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی بندرعباس ورودی های شهر است، بیان کرد: وقتی مدعی هستیم پایتخت اقتصادی کشور هستیم اما ورودی های شهر نازیبا باشد قطعا به خاطر بی کفایتی است.

باوقار با تاکید بر اینکه باید بازه زمانی مشخصی برای جمع آوری زباله ها در ورودی شهر توسط ادارات مسئول مشخص شود، اضافه کرد:  وقتی دستگاه های دیگر به وظیفه ی خود عمل نمی کنند وظیفه شورا ست به این موضوع رسیدگی کند.

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: ورودی های شهر امروز باید تعیین تکلیف شود و اگر‌اجرا نشد به تمام دستگاه‌های نظارتی از استاندار تا مرکز نامه خواهم زد.

لزوم تعیین تکلیف واگذاری زمین‌ها به ساکنان بافت فرسوده

مجید عسکری زاده عضو شورای شهر بندرعباس با تسلیت اربعین حسینی در نطق پیش از دستور صد و نود و ششمین جلسه شورای شهر گفت: کمترین رفاه و آسایش را امروز در جای جای شهر بندرعباس می بینیم. شهرک پیامبر اعظم بدون متولی رها شده است و تعاملی بین شهرداری و مسکن وشهرسازی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده است سال پربارانی را در پیش داریم، افزود: امیدواریم هرچه زودتر سرنوشت شهرک پیامبر اعظم تعیین تکلیف شود. مسکن و شهرسازی ظاهرا قصوراتی داشته است و نتوانسته آنها را برطرف کند و هرچه زودتر این مسئله به سرانجام برسد.

عسکری زاده اضافه کرد: طرح تفصیلی شهر بندرعباس از سال 69 تاکنون بازنگری نشده است و از سال 90 تاکنون نتوانتسیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: مسکن و شهرسازی هرچه سریعتر واگذاری زمین ها به شهروندانی که در بافت فرسوده هستند را انجام دهد.

ناهماهنگی شهرداری و مسکن و شهرسازی به مردم آسیب زده است

آبتین امیری عضو شورای شهر با بیان اینکه عدم حضور مدیران دستگاه درجلسات ایجاد مشکل میکند، گفت: این را توهین به شورا تلقی میکنم. بنده به عنوان عضو شورا به عدم حضور هر دو مدیر اعتراض دارم. از ریاست شورا می خواهم به استاندار هرمزگان اعلام کنند، مدیران حل مشکلات شهری را جدی نمیگیرند.

وی افزود: درخصوص ساماندهی وضعیت شهرک پیامبر اعظم، ناهماهنگی بین شهرداری و مسکن و سازی وجود دارد که سبب شده مردم آسیب ببینند.

"شاهرخ امیر توسلی" رئیس اداره ابنیه فنی راهداری استان گفت: علت عدم حضور مدیرکل راهداری هرمزگان حضور در صحن شورا جلسه با فرماندار میناب و بوده است.

توسلی افزود: برای رسیدگی به وضعیت ورودی های شهر سه قرار داد در زمینه های لکه گیری و تعمیر آسفالت، ساماندهی و منظرآرایی و دفع آب های سطحی منعقد شده و در حال انجام است.

نماینده راهداری هرمزگان با بیان اینکه زباله ها در محور بندرعباس_سیرجان ظرف دو ماه آینده جمع می شوند، تصریح کرد: برای ساماندهی ورودی بندرعباس_میناب مشاور گرفته شده و در حال حاضر طرحی برای اجرا موجود است. رایزنی ها با شهرداری در این خصوص در حال انجام است.

اجرای طرح تفصیلی بندرعباس تا پایان سال

"ابراهیم رستم گورانی" مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان، درخصوص وضعیت مسکن مهر گفت: مسائل خدمات زیربنایی مسکن مهر زیاد است، اما تا آنجایی که اعتبارات راه و شهرسازی اجازه داده در زمین های مختلف خدمات ارائه کردیم.

وی افزود: قطعا نگرش مدیریت راه و شهرسازی حل مشکلات ایجاد شده با شهرداری است. با تفاهماتی که انجام شده است این مسائل برطرف خواهد شد.

رستم گورانی با بیان اینکه جلسه تعیین تکلیف انجام منطقه به منطقه طرح تفصیلی بندرعباس روز یکشنبه انجام می شود، اضافه کرد: به دنبال انجام این طرح تا پایان سال هستیم.

رستم گورانی گفت: راه و شهرسازی مانعی برای واگذاری زمین به دستگاه های ذی ربط جهت نماسازی ورودی شهر ندارد و برای مشارکت در این خصوص اعلام آمادگی می کند.

وی گفت: برای ساماندهی صنوفی که در ورودی شمالی شهر قرار دارند این امکان را داریم، زمین هایی را در اختیار شهرداری برای جا به جایی قرار دهیم.

رستم گورانی تصریخ کرد: بافت های فرسوده به یک عظم عمومی نیاز دارد. نیاز است تمام دستگاه ها در این راستا اقدام کنند. ما برای بهسازی یا نوسازی بافت های فرسوده باید هزینه های زیادی را بدهیم. هیچ ارگانی به تنهای نمیتواند به این موضوع رسیدگی کند.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان اشاره کرد: مشکلی برای سنددار کردن بافت فرسوده نداریم اما ضوابط و مقرراتی در این خصوص وجود دارد. در حوزه مالی هم تا جایی که توانستیم کمک کردیم.

تفاهم نامه شهرداری با راه وشهرسازی برای رفع مشکلات پیامبر اعظم

شهردار بندرعباس با بیان اینکه اگر به دو مطلب توجه بیشتری داشته باشیم میتواند مشکلات شهر را به حداقل برساند، گفت: بخش اول بحث اختیارات قانونی که در ساختار ادارات کل در استان وجود دارد بخشی از این اختیارات باید از وزارتخانه های گرفته شود که در برخی موارد همکاری انجام نمی شود. بخش دوم محدودیت های مالی است که در دستگاه های مختلف وجود دارد.

عباس امینی زاده افزود: اگر دستگاه ها، محدودیت های مالی  را در حوزه خود حل کنند و  این محدودیت های مالی را در قالب نقدی و غیرنقدی جمع بندی کنند بسیاری از مشکلات به حداقل خواهد رسید. بخش دیگر هماهنگی بین بخشی دستگاه ها است یعنی هماهنگی بین شهرداری و دستگاه های مربوطه.

وی افزود: با پیگیری های استاندار و مدیریت راه و شهرسازی به دنبال این هستیم تفاهم نامه ی مشترکی را به امضا برسانیم تا منابعی در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری بتواند بخشی از مشکلات شهرک پیامبر اعظم را حل کند.

امینی زاده گفت: در تلاشیم با انعقاد این تفاهم نامه ظرف دو تا سه ماه آینده مشکلات مردم پیامبر اعظم را به حداقل برسانیم.

به گزارش صبح ساحل  در پایان این جلسه مقرر شد ظرف مدت 15 روز راهداری و راه و شهرسازی استان گزارشی رو در خصوص بحث ورودی های شهر و جمع آوری زباله ها ارائه دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها