2فوتی جدید بر اثر کرونا در هرمزگان/ 15 بيمار در وضعيت وخيم قرار دارند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته، دو بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان شامل دو مرد ۷۰ و ۸۶ساله در بندرعباس جان باختندو شمار فوتی‌ها به 794 نفر افزایش یافت.
به گزارش صبح ساحل، دکتر«حسین فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر 200 بیمار در بیمارستان‌ها با تشخیص کووید ۱۹ بستری اند که از این شمار 50 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند و حال 15 نفرشان وخیم است.
فرشیدی افزود: در سه هفته اخیر آمار ثابتی از موارد ابتلا و فوتی کرونا در استان به ثبت رسیده که این خبر خوبی نیست و آمار باید کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از آنفلوانزا در استان ثبت نشده است.وی بیان اینکه واکسن آنفلوانزا هنوز در اختیار داروخانه ها قرار نگرفته است از مردم خواست به داروخانه مراجعه نکنند.
فرشیدی گفت: تاکنون 10 هزار واکسن آنفولانزا در استان به مادران باردار، دیالیزی ها، بیماران بد حال و همراه با بیماری های مزمن و کادر پزشکی تزریق شده است.وی افزود: از این هفته تزریق واکسن به بیماران پر خطر آغاز میشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر بیشترین آمار فوتی به سه شهرستان بندرعباس، قشم و کیش اختصاص دارد که به علت تردد بیشتر در این شهرستانها رعایت نکات بهداشتی ضرورت بیشتری دارد.دکتر فرشیدی با بیان اینکه از این هفته در مبادی ورودی شهرستانهای بندرعباس، قشم و کیش از افراد تب سنجی می شود گفت: افراد با دیدن اولین علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه و دو هفته خود و افرادی که با بیمار در ارتباط بودند قرنطینه شوند.
وی به مردم توصیه کرد همچنان زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزار نشدن اجتماعات بزرگ بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کروناست.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها