رشد 50 درصدی قیمت میوه



با وجود افزایش هزینه‌های کارگری، سبد، حمل و نقل، سم، کود و غیره قیمت میوه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از باشگاه خبرنگاران، «محمد علی مصطفی لو»، مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی کشور  گفت:با وجود افزایش هزینه‌های کارگری، سبد، حمل و نقل، سم، کود و غیره قیمت میوه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته است. مصطفی لو ادامه داد: با توجه به هزینه‌های حادث شده بر بخش کشاورزی، قیمت میوه دچار نوساناتی شده است، به عنوان مثال قیمت کنونی خرید هر کیلو سیب از باغدار به ۵ تا ۶ هزار تومان رسیده است. مدیر عامل اتحادیه تعاونی باغبانی کشاورزی ازدیاد تولید و ارتقای کیفیت را تنها راهکار جبران هزینه‌های بخش کشاورزی دانست و گفت: با وجود افزایش هزینه‌های بخش کشاورزی، تولید انبوه محصولات می‌تواند جوابگوی هزینه‌های تولید باشد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغی نداریم، بیان کرد: امسال پیش بینی می‌شود که همانند سال گذشته، تولید مرکبات و سیب درختی قدری کاهش یابد.

میوه ۱۵ درصد ارزان شد

این درحالی است که در 15 مهرماه، «اسداله کارگر»، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از کاهش قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: بنابر بررسی‌های صورت گرفته، قیمت میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هر کیلو انار را ۷ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد ۷ تا ۱۱ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، انگور شاهانی ۸ تا ۱۲ هزار تومان، انگور عسگری۶ تا ۹ هزار تومان، انگور مهری ۵ تا ۹ هزار تومان، آلو سانترا ۷ تا ۱۲ هزار تومان، آلو شابلون ۷ تا ۱۲ هزار تومان، پسته تازه ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، سیب گلاب ۸ تا ۱۲ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۸ تا ۱۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۷ تا ۱۱ هزار تومان و سیب لبنانی قرمز ۶ تا ۹ هزار تومان است.

انار ۷ تا ۱۱ هزار تومان
انگور بی دانه زرد ۷ تا ۱۱ هزار تومان
انگور بی دانه قرمز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان
انگور شاهانی ۸ تا ۱۲ هزار تومان
انگور عسگری ۶ تا ۹ هزار تومان
انگور مهری ۵ تا ۹ هزار تومان
آلو سانترا ۷ تا ۱۲ هزار تومان
آلو شابلون ۷ تا ۱۲ هزار تومان
پسته تازه ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان
سیب گلاب ۸ تا ۱۲ هزار تومان
سیب ۲ رنگ ۸ تا ۱۲ هزار تومان
سیب لبنانی زرد ۷ تا ۱۱ هزار تومان
سیب لبنانی قرمز ۶ تا ۹ هزار تومان

کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو شلیل شبرنگ با نرخ ۵ تا ۱۱ هزار تومان، شلیل شمس ۸ تا ۱۲ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۶ تا ۲۸ هزار تومان، لیموشیرین ۷  تا ۱۰ هزار تومان، نارنگی انشو ۳ تا ۷ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۵ تا ۹ هزار تومان، هلو انجیری ۸ تا ۱۲ هزار تومان، هلو هسته جدا ۷ تا ۱۲ هزار تومان، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، هندوانه یک تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و طالبی ۲ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۱۰ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

شلیل شبرنگ ۵ تا ۱۱ هزار تومان
شلیل شمس ۸ تا ۱۲ هزار تومان
گلابی بیروتی ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان
گلابی شاه میوه ۱۶ تا ۲۸ هزار تومان
لیموشیرین ۷ تا ۱۰ هزار تومان
نارنگی انشو ۳ تا ۷ هزار تومان
نارنگی تخم ژاپنی ۵ تا ۹ هزار تومان
هلو انجیری ۸ تا ۱۲ هزار تومان
هلو هسته جدا ۷ تا ۱۲ هزار تومان
خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
هندوانه یک تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان
طالبی ۲ تا ۴ هزار تومان

با توجه به لوکس بودن آناناس در سبد خانوار، قرار شد این میوه از فهرست نرخ نامه خارج شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده است و در حال حاضر هر کارتن آناناس ۶ تایی با نرخ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها