تحریم قطر تهدید بزرگی برای جنبش عدم تعهد است



دولت قطر ادامه محاصره اعمال شده از سوی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را به منزله تهدیدی بزرگ برای اتحاد این جنبش و صلح و امنیت جهانی دانست.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، سلطان بن سعد المریخی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه طی سخنرانی که در نشست مجازی وزرای جنبش عدم تعهد داشت، گفت: اقدامات یک‌جانبه و محاصره اعمال شده بر قطر از سوی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (امارات، عربستان، مصر و بحرین) نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

المریخی در ادامه تاکید کرد که این اقدامات به منزله نقض منشور سازمان ملل واصول جنبش عدم تعهد است که همواره قطعنامه‌ها و بیانیه‌هایی در مخالفت با چنین اقدامات غیرقانونی را صادر می‌کند.

او با اشاره به خطراتی که چنین سیاست‌هایی (محاصره) به دنبال دارند از جمله خطر بزرگی که این سیاست‌ها برای اتحاد جنبش، صلح و امنیت جهانی و نیز حقوق بشر ایجاد کرده، تاکید کرد: مقابله جنبش با چنین سیاست‌هایی نه اینکه فقط در راستای منافع کشورهایی است که در معرض اقداماتی ظالمانه و غیرقانونی قرار می‌گیرند بلکه این امر موجب تقویت نقش و جایگاه جنبش در سطح بین‌المللی شده و در راستای منافع کشورها است.

همچنین وزیر مشاور قطر در امور خارجه در بخش دیگری از این نشست مجازی بر حمایت کشورش از مساله فلسطین و لزوم تحقق حقوق غیر قابل انکار فلسطینی‌ها تاکید کرد.

او بار دیگر حمایت کشور خود از تمامی اقدامات بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه مطابق با بیانیه ژنو یک را که به رنج و مشکلات مردم سوریه پایان داده و امنیت و ثبات را در منطقه تقویت می‌کند، اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها