معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبر داد

اجرای طرح ( کوچ) در مدارس هرمزگان       



طرح کنترل وزن وچاقی ویژه دانش آموزان دراستان هرمزگان اجرا می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان هرمزگان از اجرای طرح «کوچ» در مدارس استان خبر داد و گفت: در این طرح، وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال وسالم کنترل می شود.
علیرضا باقری در گفت گو با صبح ساحل از اجرای طرح «کوچ» در مدارس استان هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری جلسات و کارگاه‌های توجیهی برای رؤسای ادارات ، معاونان پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان تربیت بدنی وسلامت، معلمین تربیت بدنی، مراقبین سلامت و رابطین مناطق، اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) در سطح مدارس هرمزگان آغاز شده و همکاران در دوره‌های مختلف تحصیلی در حال سنجش قد و وزن دانش آموزان هستند.
وی با بیان این که موضوع سلامت و توانایی جسمانی دانش آموزان در سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: اجرای این طرح علاوه بر نشاط و سلامت جسمانی دانش آموزان باعث تحقق شعار دانش آموز سالم، مدرسه سالم و جامعه سالم خواهد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان هرمزگان یادآور شد: اجرای سنجش قد و وزن دانش آموزان سراسر استان هرمزگان به دو شیوه حضوری در مدارس و پایگاه های غربالگری و غیرحضوری از طریق اولیا در منازل انجام می شود که تحقق اجرای این طرح مشارکت همه جانبه مدرسه و خانواده را می‌طلبد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: افتتاحیه رسمی این طرح از ۲۶ مهرماه همزمان با سراسر کشور درهفته تربیت بدنی آغاز می شود اما اجرای آن درهرمزگان زودتر از وقت تعیین شده آغاز و تاکنون ۱۸۶ هزارو ۱۵۳  نفر از دانش آموزان مورد سنجش قرار گرفته اند.

وی بابیان اینکه ۸۹۳ هزار نفر دانش آموزان استان از خدمات این طرح بهره مند خواهند شد، گفت : از اهداف  اجرای این طرح ایجاد تغییر رفتارو سبک زندگی دانش آموزان به سبک زندگی فعال و سالم، کاهش سه درصدی تعداد دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن، کمک به بهبود وضعیت دانش آموزان لاغر و کم وزن است. 

باقری اضافه کرد: قریب به ۲۱  درصد از جمعیت دانش آموزان کشور را افراد دارای اضافه وزن و چاق تشکیل می دهند. البته این آمارقبل از شیوع کرونا است و یقینا با شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی دانش آموزان این این آمار نیز افزایش یافته است.

باقری درپایان گفت: سنجش ثانویه طرح دراسفند ماه همزمان با روز درختکاری عملیاتی اختتامیه طرح نیز در اردیبهشت ماه در هفته سلامت خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها