ایجاد گشت ارشاد کرونایی در قشم؛ فاصله اجتماعی به دلیل مشکلات مالی شناورهای مسافربری حذف شد



رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا قشم از ایجاد گشت‌های ارشاد کرونایی و تدوین طرح‌های ویژه سواحل، پارک‌ها و بنادر برای تقویت حساسیت‌ها در جامعه خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری صبح امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا این شهرستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ‌سازی و تاکید بر رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیازمند ایجاد بسیج همگانی است.

وی افزود: نباید اجازه داد شرایط کرونایی در جامعه عادی انگاری شود و احساس بی‌اعتنایی نسبت به خطرات ویروس شکل بگیرد.

این در حالی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم  به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت کرونا قشم تصریح کرد: ادارت موظف به رعایت نکات بهداشتی، ارائه گزارش میزان اثربخشی و عدم ارائه خدمات به مراجعان فاقد ماسک هستند.

نصری ادامه داد: طرح‌های ویژه سواحل، پارک‌ها و بنادر در جزیره قشم باید تدوین شود و دستگاه‌ها خدمات الکترونیکی خود را گسترش دهند.

وی اضافه کرد: فاصله اجتماعی به دلیل مشکلات مالی شناورهای مسافری بری حذف شده اما سایر نکات نظیر گندزدایی مستمر و استفاده از ماسک با جدیت رصد و عملیاتی شود.

رئیس ستاد مدیریت کرونا قشم در ادامه گفت: همچنین باید بیلبوردهای شهری و فضای مجازی در راستای فرهنگ‌سازی بکارگیری شوند و نظارت بر صنوف، پمپ بنزین‌ها، بانک‌ها و اماکن مستعد ایجاد تجمع تشدید بشود.

نصری عنوان کرد: «گشت‌های ارشادی» با مشارکت میراث فرهنگی، شبکه بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان باید تشکیل و با آگاه‌سازی، راهنمایی و ارشاد مردم، حساسیت‌ جامعه را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: گندزدایی اماکن و حمل و نقل عمومی مورد تاکید ویژه است چرا که تاکسی‌ها در صورت غفلت از شیوه‌نامه‌ها می‌توانند به نقطه آغازی برای شیوع کرونا تبدیل شوند.

لازم به ذکر است که شناورهای مسافربری قشم در اعتراض به تامین نشدن هزینه های خود، 19 مهرماه دست از کار کشیده‌بودند.

مدیرعامل شرکت تعاونی خیبر خلیج فارس در این خصوص گفته بود: مسئولان برای حل مشکل شناورداران قول مساعدت دادند و هم اکنون نخستین شناور در حال مسافرگیری است.

رضا رضایی قشمی بیان کرد: امیدواریم مشکل شناورداران حل شود تا شریان حرکت دریایی در پهنه خلیج فارس همیشه در جریان باشد.

فاصله گذاری اجتماعی، کمترشدن مسافران مسیرهای دریایی و افزایش قیمت و استهلاک شناورها از جمله مواردی بوده که شناورداران بدان اعتراض داشتند.

درحال حاضر ۴۵شناور مسافری کار جابه جایی مسافر بین بندرعباس، قشم وهرمز برعهده دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها