بررسی مرغوبیت محصولات و بازرسی فروشگاه‌ها در قشم



مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم از بررسی مرغوبیت ۴۳۲ محصول و بازرسی ۲۲۲ فروشگاه در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل به نوشته ایرنا، نسرین نانوایی قشمی گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۰ برابر شده است.

وی افزود: بازرسی از محصولات دارویی بیشتر شامل انواع پودرهای چاق کننده، شربت و قرص و غیره و محصولات صنعتی از قبیل انواع روغن موتور، مایعات خنک کننده موتوری، اتانول، کلیدهای مینیاتوری، بتن و غیره است. مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم اظهارکرد: در جزیره قشم ۱۶ شرکت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی،۲۰  شرکت تولید محصولات غذائی و آشامیدنی  و ۲۶ شرکت‌های مختلف تولید پودر ماهی، روغن موتور، شمع خودرو، بتن، لوله، لوازم خانگی، پکیج، سیمان، شمش روی و سرب، پروفیل در و پنجره و لامپ فعالیت دارند.

نانوایی قشمی افزود: از این تعداد، ۴۱ شرکت دارای استاندارد ملی با بازرسی ۶ ماه یکبار و ۳۷ شرکت مشمول ضوابط سازمان غذا و داروی کشور هستند. وی ادامه داد: تا پایان شهریور امسال، ۳ مورد جانمایی شرکت، ۳۰ مورد بازرسی از کارخانه‌ها و ۲۰ مورد نمونه‌برداری ثبت شده است.

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با همکاری گمرک کشور، ۹۱ پرونده برای صدور گواهینامه ارزیابی انطباق کالا در مبادی خروجی این منطقه بررسی شد. وی افزود: کولر اسپلیت، برنج، لاستیک سواری و روغن پایه برای استفاده در تولید روغن موتور، بیشترین پونده ها را در این بخش به خود اختصاص داده است. نانوایی قشمی در خصوص تعیین ماهیت کالاهای وارداتی ادامه داد: ۲۱ پرونده مربوط به مواد تولیدی در کارخانه دخانیات، پلی اتیلن و ساخت لوستر بررسی شدند.

وی تصریح کرد: در راستای نظارت بر محموله‌های وارداتی از طریق مبادی ورودی و اسکله‌ها نیز ۹۶۰ مجوز در اسکله‌های قشم صادر شده است.

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم گفت: امسال تا پایان شهریور یک پروانه بسته‌بندی چای سیاه صادر و ۲ پروانه تولید کلوچه و بسته بندی مواد غذایی در قشم باطل شد. وی  افزود: در همین مدت ۷۲ پرونده برای صدور گواهینامه تائید آسانسور به این مدیریت ارسال شد که برای ۵۲ پرونده گواهی تایید صادر شد.

استاندارد یک اولویت اساسی برای پیشبرد و توسعه صنعت و پیش نیاز جهش تولید محسوب می شود، که می تواند رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها